Десет? Не, всъщност причините са много повече, но най-вероятно щях да ви стресна, ако заглавието беше с трицифрено число, нали? Лично за нас е трудно да сложим математическо изражение, тъй като във всеки брой инвестираме много емоции. Ако мога да си позволява да открадна вниманието ви за момент, искам да наблегна точно на тези емоции.

Работата по всеки брой започва с определянето на коричната темата, което не е лека задача. Балансът между най-интересното, личните ни предпочитания и влечения и най-горещата тема често се оказва трудна задача. Този път не беше така. Подобно на предишния ни брой, в който говорихме за музиката, темата за компютърната анимация е еднакво любима на всеки от нас.

Огромната отговорност този път се падна на нашата млада и кипяща от идеи колежка Вирджиния „Джиджи“ Кирова. Тя се отправи на едно дълго пътешествие, макар и без да напуска пределите на града, за да открие тайните на Създателите на CGI вселени. То я отведе до Лондон, Сан Франциско и Варшава. Какво пътешествие!

В първата дестинация срещата беше с 29-годишния Ран Манoлов, амбициозен българин с толкова много талант, който му помага да стане част от екипа на легендарното студио за визуални ефекти Industrial Light and Magic (ILM). Да, то има известен брой проекти зад гърба си, може би над 300, над 40 номинации за „Оскар“, от които 15 пъти печели престижната награда за работата си по визуалните ефекти на някои от най-известните филми. Ще спомена само поредиците „Междузвездни войни“, „Джурасик парк“, „Терминатор“ и още много други. Именно в такава среда работи младият Ран Маналов, който разказа подробно за пътя си, какво е да работиш по големи проекти и всички интересни неща, случили му се в света на твореца.

След това Джиджи тръгна към Сан Франциско, за да научи какво е да си софтуерен инженер в Pixar, студиото, създало някои от най-добрите анимации в последните години. Тур в този поход е Филип Флоетото, главен софтуерен инженер в легендарното студио. Разговорът с него е колкото интересен, толкова и изненадващ – та той не е чувал за теорията за свързания свят във филмите на Pixar! Ако и вие не сте запознати, ще намерите обяснението в новия ни брой.

В пътешествието си, младата ни колежка не пропусна и Варшава. Именно от полската столица дойде най-добрата игра за миналата година – The Witcher 3: Wild Hunt (чудесна е, потвърждавам). За това как се прави такъв епохален хит, разказва Себастиан Калемба, главен режисьор на анимационния процес на играта. И повярвайте ми, този човек има какво да каже!

 

 

И за финал, Вирджиния се срещна и с четирима косплейъри, за да могат те, през своите очи, да ви разкажат за този интересен и пъстър свят. Свят, в който хората могат да бъдат кaквито поискат - от идолите си от страниците на книги, от шарените комикси, анимации или филми. Вижте и тяхната гледна точка.

Илия Темелков анализира защо последната мания, наречена Pokemon Go, няма да изяде живота или децата ви, но и защо се превърна в подобен успех. Отново той ще ви помогне и да направите първите си стъпки сред специфичните аниме жанрове. Признавам, че научих много от този материал – никога не съм задълбавал в тази тема.

Цвети Панчева също успя да плени вниманието ми, а сигурен съм това ще стане и с вашето, с интересен и полезен материал, чрез който ме запозна с българите от Bee Smart Technologies и интересната смесица от технологии, пчели и „любов към проблема“. Това е среща, за която Цвети разказваше дълго време в офиса. И има защо, ще се убедите в това. Тя изследва и кои са най-подходящите начини да говорим с дизайнерите в ежедневната работа в офиса... така че да няма паднали по бойното поле.

Аз пък останах впечатлен от Амстердам, след краткото ми посещение на града. Макар и за една вечер и един бърз тест драйв на смелия ход на Hyundai, наречен IONIQ, този град, а и тези автомобили, оставиха повече от приятни чувства у мен. И не са свързани с консумацията на определени неща, с които Амстердам е известен. Обещавам. Имах удоволствието да тествам и компактната Mazda2, която дава повече, отколкото съм очаквал.

В броя не забравихме и технологичните ревюта, сред които ще откриете всичко важно за извития телевизор Samsung KU6502, акробатичния ноутбук Lenovo Yoga 900, геймърските монитори на LG и AOC и Samsung Gear Icon X и Gear Fit 2, умни джаджи за спортисти... и не само.

И така завършва моят разказ за новия ни брой, на който наистина се надявам да се насладите. А какво се случва с десетте причини? Да, изброих повече, но ето и още някои

 

1. Корицата! Илюстрацията е дело на Ран Манолов и е толкова жива и напрегната. Не мога да спра да я гледам...

2. Историите на хора, успели да достигнат страхотни неща. Вдъхновяващи са, обещавам.

3. Ще се запознаете със симпатичните хора, основали стартъпа Bee Smart Technolgies, които искрено иска да спаси пчелите.. и искрено има шанс да го постигне. (Да не се стреснете, в дизайна има една пчеличка, която изглежда като истинска!)

4. Как се прави костюм от десет метра кожа, например? Нямаме точните стъпки, но имаме откровенията за това от една от най-добрите косплейърки у нас.

5. Защо IONIQ е смела стъпка за Hyundai и защо е много важна за бъдещето на автомобилите. И на електрическите.

6. Как така градове под водата ще приютят милиони хора? Къде са тези градове, как се създават и как ще изглеждат.

7. Подробно за пътя на Джуно до Юпитер и хронология на най-важните събития от тази историческа космическа среща.

8. Разказваме и за Джон Ъндъркофлер, човек с почти неизвестно у нас име, който обаче е отговорен за разрабоването на вълнуваща футуристична технология, която всеки от нас е виждал във филмите.

9. За да научите какво би станало, ако Оруел беше писал „1984“ на халюциногени, като прочетете материала за играта „We Happy Few”

10. За да научите всичко, което ни развълнува през последния месец.

 

Това е новият ни и вдъхновяващ брой, който вече е наличен в разпространителската мрежа, можете да го поръчате от тук, а с нас можете да се свържете на следните електронни адреси.