Докато самоуправляващият се автомобил за споделено пътуване NeuV на Honda се превърна в звездата при автомобилите на CES 2017, японската компания представи и един друг интересен прототип. Кажете „Здравей“ на Honda Riding Assist – мотор, който пази себе си в изправено положение, когато е в покой. И преди сме виждали мотоциклети, способни на такова нещо, но тук има една съществена разлика - Honda Riding Assist не използва жироскопи, за да запази мотоциклета изправен, а вместо това той използва технология, подобна на тази, която се използва в Honda UNI-CUB. UNI-CUB позволява да регулирате скоростта и посоката чрез просто изместване тежестта.

Това дава на Honda Riding Assist важно предимство, тъй като не е необходимо да се справя с допълнителната тежест, която идва заедно с жироскопите. Ако приемем, че Honda е разработила тази технология до точката, в която тя може да се въведе в по-голям мащаб, това ще означава, че може вече да не се разчита на жироскопите в бъдеще.

Премахвайки това допълнително тегло, Honda може да произвежда самостоятелно балансиращи се мотори, които ще са по-лесни за каране от начинаещи и напреднали, както и по-безопасни.

Засега това е само прототип, но не се изненадвайте, ако Honda представи скоро и потребителска версия.

 

 

CES 2017: Honda NeuV е специален самоуправляващ се автомобил за споделено пътуване