Да го кажем направо - между портативните и домашните конзоли винаги е съществувала сериозна граница. Единствено Sony се опита да я прескочи със своята PS Vita и въпреки че платформата бе наистина уникална, тя се провали по ред причини. Затова мечтата за една и съща игра на една и съща система в удобния хол и на път си остава непостижима - поне до този момент, защото с новата си конзола, наречена Switch, Nintendo ще се опита да промени завинаги гейминга.

 

 

Nintendo Switch е хибридна конзола, която се състои от таблет, изваждащи се контролери и докинг станция. У дома тя кротко почива до телевизора, а когато ви се наложи да излезете, таблетът лесно може да намери място във всяка пътна чанта. Игрите са едни и същи навсякъде, няма загуба на мощност, а локалният кооп режим позволява на няколко души да играят едновременно на една или повече конзоли. А, и още нещо - чисто визуално Switch изглежда адски стилно и модерно.

 

Първата реакция е доста положителна

 

Доста интересно е как при всички приказки за провала на Wii U (отчасти верни) и за залеза на Nintendo (напълно неверни) интернет реагира изненадващо положително на анонса. Данните от качения в YouTube трейлър не са строго научни, но за един ден той бе изгледан над седем милиона пъти и получи почти 300 000 "харесвания" срещу едва 10 000 отрицателни вота. Ранните индикации сочат, че реакцията на потребителите към Switch е положителна и може да помогне на Nintendo да си върне инерцията на конзолния пазар.

 

 

Основната целева аудитория на Switch изглеждат младежите и по-младите потребители до 35-40 години. Портативната конзола 3DS се продава доста добре, но е факт, че Nintendo изгуби част от своите потребители заради смартфоните на Apple, Google, Samsung и Sony. Имайки предвид наличието на чип Tegra от Nvidia в новата конзола, тя най-вероятно ще работи със силно модифицирана версия на Android, но не очаквайте да видите обичайните мобилни и нискокачествени заглавия. Nintendo по традиция държи на високото качество на игрите за своите платформи и едва ли ще се цели в децата, които предпочитат по-елементарни и безплатни мобилни игри без дълготрайна стойност. Ако се вгледате по-внимателно в трейлъра на Switch, ще видите, че там няма деца. Вместо това японската компания очевидно се прицелва в младите професионалисти от големите градове, които са често в движение и имат достатъчно добри финанси.


Един потенциално силен партньор в лицето на Nvidia

Въпреки че е лидер в производството на видеокарти и графични технологии, Nvidia отдавна жадува да се завърне в конзолния бизнес, след като се раздели преди време с всички производители. Компанията осигури видеокартата за оригиналния Xbox, но по-късно влезе в конфликт с Microsoft, което накара американците да предпочетат AMD/ATI в следващите две поколения. Nintendo също използва техните услуги за Wii и Wii U, а Sony заложи на собствения свръхмощен микропроцесор Cell за PS3. Този път Nvidia разполага със сериозен силикон в лицето на чиповете Tegra, които са предназначени специално за мобилни устройства, имат ниска консумация на енергия и 4G връзка. Вероятно е към премиерата на Switch следващата пролет Nvidia да има още по-евтин модифициран вариант на чипа, което означава, че Nintendo ще може да постави цена от 250 до 300 долара на конзолата си, а това ще е по-евтино от конкуренцията.

 

 

 

В реални пазарни условия

Технологията на Nvidia е способна да извади 4К видео и самият Nvidia Shield таблет го прави, но той не бе особено успешен просто защото Nvidia не може да осигури същото качество на съдържанието, с което разполага Nintendo. При всички технологични постижения на Nvidia тя все още е изправена пред голяма празнота, когато става въпрос за софтуер и партньорството с Nintendo ще запълни това.

Не всичко обаче е розово и Nintendo ще има други сериозни задачи още преди края на годината. Microsoft вече пусна ъпдейтната ревизия Xbox One S, а Sony атакува на двата фронта с шлема PlayStation VR и със значително подобрената PlayStation 4 Pro. И двете конзолни ревизии са способни да предложат 4К гейминг и биха могли да мотивират геймърите да ъпгрейднат. Nintendo очевидно няма да иска това, тъй като парите, похарчени за конзоли тази зима, няма да бъдат похарчени за конзола следващата пролет. За съжаление на Nintendo компанията засега пропуска възможността да изиграе друг важен коз и да обяви цената на Switch, както и това, кога ще започнат предварителните поръчки.

 

 

Всичко, което знаем до момента за Switch, реално идва от 3-минутното премиерно видео, но вече е ясно, че най-важната характеристика на системата ще бъде възможността да играете по много различни начини. Няма значение дали сте у дома, в самолета или на почивка, възможно е да вземете любимите си игри навсякъде. Това се отнася и за мултипейлър режимите, тъй като благодарение на отделящите се контролери всяко едно място може да стане арена на нова гейм битка с приятели.

И точно това направи Wii огромен успех преди години. Фокусът бе върху устройство, което се управлява лесно и може да се превърне в центъра на всяко парти. Изглежда, че Switch е проектиран около същата идея - само дето сега вече може да бъде навсякъде с вас.

Виж още: Nintendo Switch - нова страница в гейм историята

Тагове:
Още от Play