Посещенията на киносалоните в САЩ (и не само) не растат особено бързо. Нещо повече, на косъм сме от спад — официалният боксофис за 2013 г. е само с 1% по-висок от този през 2012 г., което не взема предвид скоковете в цените на билетите. Все повече зрители са изкушени от Netflix и все по-добрите телевизори, проектори и аудио оборудване, което могат да притежават и използват в дома си.

AMC се стреми да се справи с проблема, като инвестира в по-удобни седалки. Компанията е в процес на обновяване на 1800 от 5000-те си зали в САЩ с регулируеми седалки с поддръжка за краката. Подмяната ще отнеме около пет години и струва 600 милиона долара. Преминаването към по-удобни и регулируеми седалки намалява капацитета на залите с до 70%, но тестовете на AMC сочат, че посещенията скачат с около 80%. Следващата инвестиция е в по-луксозни тоалетни. В началото по-скъпите зали няма да се отразят на цените на билетите, но това вероятно ще продължи само около година.

След това билетите ще поскъпнат, както се случи и с 3D технологиите. В същото време все по-голям дял от приходите на кино салоните идва от храните и напитките.

А знаете ли, че Google Glass вече е забранен в кината във Великобритания?

Тагове: