Когато през 2014 г. Lenovo придоби Motorola Mobility от Google, сякаш никой не беше сигурен какво да очаква. Съдейки по следващите няколко години, Lenovo също не бяха убедени как точно да подходят с новата си придобивка. Все пак Lenovo беше популярен бранд, лидер на немалко пазари, включително и българския.

Това доведе до бранд политика, смесваща Lenovo и Moto, докато на някои пазари Motorola остана единствената марка, което доведе до известно объркване. Въпреки този подход компанията продължи да предлага някои от най-успешните телефони от среден клас, но и да разработи първата смислена система за модулен смартфон на пазара. Затова и сега решението на Lenovo да фокусират цялото си внимание и усилия в смартфон сегмента върху Motorola изглежда не само напълно логично, но и правилно.

Hello, Moto

Самото налагане на бранда е само малка част от работата, която очаква Lenovo. Причината е, че Motorola продължава да е име, което буди асоциации както с готините Razr модели от началото на века, така и с историческите си постижения, но и с поредица от успешни и качествени смарт модели от последните години. Затова и специалното медийно събитие в Букурещ, Румъния, което се проведе по-рано този месец, беше особено интересно. Освен че компанията представи официално Moto Z2 Play и новите си Moto Mods за Източна Европа, с групата български журналисти имахме възможността да посетим офисите на Lenovo в румънската столица.

В румънския офис на Lenovo е сървърният център, обслужващ компанията в цяла Европа

Освен работното място на десетки служители, сред които немалко българи, това пространство е център за бизнеса на Lenovo за региона. В тези офиси се помещават и сървърите, които използват повечето служители на компанията в цяла Европа. Най-интересното обаче беше презентацията на Владислав Иванов, Генерален мениджър Motorola SEE, в която той сподели плановете за бъдещето на Motorola в България.

Различни, но заедно

Едно от позитивните неща, които очевидно стоят в основата на всичко, което Lenovo прави с Motorola, е зачитането на историята на компанията и бранда. На една от стените в румънския офис имаше времева линия с ключовите моменти от историята на Motorola - от основаването през 1928 г., през работата с NASA и първия мобилен телефон, до представянето на Moto Mods. Именно Moto Mods и новият ключов за компанията модел на българския пазар бяха и поводът за събитието, както и началото на разговора ни с г-н Иванов.

Идеята за Motorola в момента е да задоволи нуждите на различни хора, като за целта има пет основни серии. Водещата е Moto Z, която предоставя неограничените възможности на Moto Mods модулите. Самите те са постигнали добри резултати в изминалата година от представянето им с активирани 1 млн. модула спрямо 4 млн. съвместими устройства. Затова и плановете са инвестициите в нови модули да продължат. Колкото до устройствата, един от фокусите на българския пазар е Moto Z2 Play, който вече е наличен у нас с цена от 949 лв. без договор. Той е с 5.5-инчов екран, 12 MP основна камера, Snapdragon 626 чипсет, 4 GB RAM и 64 GB вътрешна памет.

Владислав Иванов, мениджър на мобилния бизнес на Lenovo за Югоизточна Европа

За него стратегията ще е да бъде показан на възможно най-много хора. “Искаме хората да го видят и пипнат, да опитат и изберат правилния за тях продукт”, каза г-н Иванов. Затова и компанията ще работи с различни партньори, където да се покаже самото устройство. Също така Z2 Play ще се предлага с безплатен модул - JBL говорител, допълнителна батерия или геймпад. Другите модули също ще са на пазара, като най-интересна е 360-градусовата камера, чиято крайна цена е 440 лв. и работи изумително добре и лесно, но за това ще научите повече от предстоящото ни ревю на Z2 Play и модула.

Друг акцент ще е Moto X4, който също се очаква съвсем скоро на пазара, включително и у нас. От него видяхме само прототипни бройки, облепени със стикери, забраняващи снимките и обясняващи, че това са тестови бройки, но дори те изглеждаха по типично приятен и удобен за серията начин. Един от фокусите при него е комбинацията от две камери с 12 и 8 MP сензори, както и 16 MP предна камера. Тук получаваме голяма 3000 mAh батерия, 5.2-инчов Full HD дисплей и Snapdragon 630 с 3 GB RAM и 32 GB вътрешна памет.

 

Moto Z2 Play с Moto Mod 360-градусова камера и Moto X4

Именно Z и X сериите са флагманите за новото бъдеще на Motorola. Серията Z дава най-доброто заедно с модулните възможности, като Z2 Force - топ моделът тази година, ще има ограничено предлагане в България. В това време X устройствата предлагат също топ характеристики в по-компактна форма и без достъп до Moto Mods, което ги прави и по-достъпни, като X4 ще струва 799 лв. без договор. Тези две серии също така пристигат с обещанието, че със сигурност ще получат два ъпдейта на софтуера си. Така че моделите, които сега пристигат с Android 7 Nougat, ще имат ъпдейт не само до 8.0 Oreo, но и до следващата версия на софтуера на Google.


Moto за всеки

Отвъд флагманите голям фокус за Motorola у нас са двойката Moto G5s и G5s Plus, които запълват и средното ниво в портфолиото на компанията. Това са моделите, които взимат някои от ключовите елементи на премиум моделите и ги поставят в по-достъпна опаковка. С цена от 489 лв. за G5s и около 600 за G5s Plus именно тези предложения вероятно ще са и в бюджета на най-много от клиентите у нас, заради което предлагането им ще е по-широко.

Портфолиото на Motorola днес покрива всеки пазарен сегмент

В най-ниския сегмент попадат Moto E и Moto C сериите, където фокусът е върху ниската цена и надеждността. И двете серии пристигат без планове за голям ъпдейт на софтуера, докато Moto G ще получи един ъпдейт. Moto G всъщност е най-успешната серия за Motorola, която има над 60 млн. продажби в глобален мащаб.

Ако има нещо, което рязко се отличава в Motorola днес, то това е увереността. През пролетта на 2016 Lenovo официално каза Hello Moto и в България, но това сякаш беше нещо средно между опипване на почвата, експеримент и неуверена крачка. Днес Lenovo имат ясна стратегия за всеки продукт от портфолиото на Motorola, а дългогодишният опит на компанията с нашия пазар е предпоставка за наистина добри резултати.