Само допреди няколко години Huawei беше непозната компания в Европа, за която знаехме, че има странно име и прави разнообразни неща, свързани с мобилни мрежи. Днес Huawei е един от най-големите производители на смартфони в света, както и един от най-големите брандове в бранша. Това обаче не е пълната история, тъй като през 2013 г. смартфон пазарът в Китай е разтърсен от бюджетни компании, продаващи продуктите си само онлайн. В тази игра Huawei влиза с нов бранд - Honor, който много бързо се превръща в глобален играч с успехи в Япония, САЩ и Европа.

Honor в България не е сред фокусите на Huawei, но все пак има присъствие. Повечето модели на компанията се предлагат в някои електронни магазини, като използват името Huawei Honor. Засега най-новият топ модел на компанията не се предлага официално у нас, но вече е наличен в цяла Европа, където превзема нови върхове. Именно постиженията на стария континент бяха споделени от старшия директор за продуктов маркетинг на Honor Western Europe Нилс Стокдейл по време на EISA Press Convention миналата седмица.

Honor 8 Pro има впечатляващите 6 GB RAM и 64 GB ROM памет

За разлика от Huawei, Honor е бранд, изцяло фокусиран върху младите, активни хора, които пазаруват онлайн, използват активно социалните мрежи и сякаш не се спират на едно място. Това е ясно и от слогана на Honor - "За смелите". С него компанията говори на постоянно бързащите, като избягва традиционните медии, продава се само онлайн и гради общности около развлекателни компании и звезди. Резултатът е, че днес Honor има над 1 млн. активни фенове в Европа, от които 80% са между 16- и 34-годишни, а в глобален мащаб има 100 млн. потребители. Част от стратегията на Honor в държавите, в които има активно присъствие, е да използва местни звезди, както и личности, които са популярни онлайн в социални мрежи като Instagram. Също така компанията се ангажира с кампании за спортове, електронни спортове, нови филми и партньорства с най-разнообразни брандове.

Най-новият продукт на Honor е 8 Pro, който идва с няколко интересни акцента. Един от тях е 5.7-инчовият QHD дисплей с Gorilla Glass 3 покритие, създаден с мисълта за мобилен VR. Тази мисъл виждаме и в самата кутия, която бързо и лесно се превръща в картонени VR очила - само трябва да закачите включените в пакета лещи и да сложите телефона в кутията му. Под капака е Kirin 960 чипсет, 6 GB RAM и 64 GB ROM, както и батерия с 4000 mAh капацитет.

Камерата на Honor 8 Pro е с двоен обектив, като единият е с монохромен сензор, а другият цветен, подобно на Huawei P9 и P10, но тук няма брандиране от Leica. И двата обектива са с 12 MP сензори и снимат 4K видео. Селфитата са дело на 8 MP камера, която се справя доста добре и има по-широк обектив. Софтуерът е EMUI 5.1, също познат от Huawei P10, който надгражда Android 7 и идва с AI алгоритми, които да запазят бързата работа на телефона за минимум 500 дни след покупката му.

Това е смартфонът от най-високо ниво, който Honor някога са изкарвали на пазара, като цената му е 549 евро. Очаквайте подробно ревю на този модел съвсем скоро, но за съжаление нямаме информация кога можете да си го купите у нас. Ако пък живеете извън България, той вече е в най-големите електронни магазини.