Cтивън Хирш, шефът на Vivid Entertainment най-голямата кинокомпания, произвеждаща филми за възрастни, отбеляза необходимостта от ограничаване на достъпа на деца до порнографски материали в интернет. Съоснователят на Vivid изнесе през уикенда лекция в училището по мениджмънт в Йейл в рамките на Седмицата на секса.

В изказването си той призова компаниите Google и Yahoo да засилят контрола над достъпа до подобен вид материали. Хирш смята, че търсачките на първо място Google и Yahoo, трябва да вземат всички мерки, за да защитят малолетните от материалите за възрастни, но кой знае защо не правят достатъчно усилия за решаването на тази проблем.

Шефът на Vivid изрази убеждение, че в ограничаването на достъпа на децата до порно трябва да участват и интернет-доставчиците. Наскоро Yahoo се присъедини към инициативата Age Authentication Task Force, чиято цел е изработката на ефективни механизми за защита на младите потребители на интернет от съмнително съдържание. Google от своя страна сътрудничи с организациите Common Sense Media, Family Online Safety Institute и i-Safe по програми за обучение на родители по въпросите на безопасната работа в мрежата, припомня АФП.

Според представител на Yahoo в търсачката на компанията са вградени специализирани детски филтри. Аналогични функции са предвидени и в търсачката Google. А потребителите на сайта YouTube, който е собственост на Google, имат възможност да обозначават филмите за възрастни по съответен начин. Маркираното видео се преглежда от модераторите и в случай на необходимост се отстранява от сайта, обясняват от Google.

Тагове: