В края на ноември Huawei постави началото на кампанията #BePresent. Това стана с приятен клип и едно важно послание – да оставим телефона настрана поне за един ден, за да бъдем по-близо до семейство и приятели. Да имаме по-директна комуникация с тях. Но това е само една част от кампанията. За #BePresent, за това, което стои зад хаштага, но и за повече подробности около кампанията се обърнахме към Кристина Щерева, ръководител на отдел маркетинг в Huawei.

 

Какво точно се крие зад хаштага BePresent? Каква е целта на кампанията?

Всички ние все повече и повече използваме своите мобилни устройства като неизменна част от ежедневието – било то по работа или за забавление. Същото се отнася и за периода на Коледните и новогодишни празници, когато хората желаят да споделят своите приятни моменти в социалните мрежи. Затова ние в Huawei стартирахме преди около месец една нова кампания с посланието #BePresent, която има за цел да привлече вниманието към предстоящите празници като период от годината, в който да оставим своите телефони настрана и бъдем с любимите за нас хора. Основното ни послание тук е: „Поне веднъж в годината, оставете своя смартфон настрана...и направете специалния момент възможен“.

В основата на тази кампания е заложен и социален елемент. Българските интернет потребители са тези, които допринасят за събирането на средства в името на нуждаещи се български семейства с деца. Необходимо е всеки участник чрез своя Facebook профил да напише коментар под специалния пост за кампанията във фейсбук страницата на Huawei (тук), съдържащ хаштага #BePresent и 60-секунден видео клип за кампанията. За всеки написан коментар, съдържащ #BePresent под този пост, ние даряваме по 1 лв. и събраната сума ще бъде дарена на сдружение „Holiday Heroes” в подкрепа на семейства с деца на възраст 4-15 години от цялата страна.

 

Клипът вече се върти и у нас, като впечатлява с високото си качество. Можете ли да ни разкриете малко повече за него? Със сигурност песента е пристрастяваща

Кампанията ни #BePresent е част от глобална кампания в 26 страни от Централна и Източна Европа и Скандинавския регион. В нея се включва и вече известния на всички телевизионен клип, който е специално създаден за региона и е заснeт в Сърбия. Видеото пресъздава по емоционален и докосващ сетивата ни начин историята на малко дете, което е единственият човек в очакване на Коледната вечер, докато всички негови близки в семейството са изцяло фокусирани върху техните устройства и за тях сякаш убягва предстоящия празник и нуждата да са със семейството си. В един момент светлините от коледното дърво привличат вниманието на цялото семейство, което оставя своите устройства и се събира за този специален момент.

 

 

Цялата кампания жъне сериозен успех – както с идеята си, така и с изпълнението си (клипът има 30 млн. гледания в YouTube). На какво отдавате това, колко важна е тази кампания за имиджа на Huawei?

С тази кампания Huawei иска да заяви своето сериозно отношение към запазване на ценностите на хората и отношенията между тях. Емоционалната връзка, която създаваме между марката и нейните потребители няма как да се гради само и изцяло чрез стимулирането на хората да ползват нашите устройства. Чрез тази кампания ние засягаме един много сериозен социален проблем – липсата на комуникация между хората, пропускането на важни и специални моменти в ежедневието ни в резултат на силната ни пристрастеност към мобилните устройства. И тъй като Коледа е един от най-големи семейни празници, ние избрахме този повод да напомним на хората, че те самите са много по-важни от всеки материален подарък и тяхното присъствие и усмивка могат да превърнат един момент, един празник в специален. Много съм щастлива, че кампанията се приема изключително позитивно навсякъде, включително и в България и съм убедена, че тя ще повлияе много положително на имиджа на марката.

 

Смартфонът наистина е сред най-големите „крадци“ на внимание в нашето ежедневие. Кога трябва да го оставим настрана? Можем ли да се научим да го правим?

Това не е лесна задача, особено за хората, които работят със своите устройства и са свикнали да бъдат постоянно онлайн. Въпреки това, не трябва да забравяме човешките и морални качества, свързани с физическото общуване между хората, споделянето на емоции и приятни моменти. Да, свикнали сме да правим това интерактивно, но физическият контакт на общуването е много важен за това как се чувстваме, как се чувстват хората около нас, какви ценни и важни неща може да си споделяме. Затова в навечерието на отминаващата 2016 г., отново се обръщаме към хората да отделят повече време на своите семейства и приятели, за да споделят заедно магията на коледните и новогодишни празници.

 

Със сигурност подобно послание е още по-силно, когато идва от третия по доставки производител на смартфони. Това изглежда като смел ход, но и символ на натрупано самочувствие. Колко дълъг път извървя компанията, за да достигне това ниво. Кои бяха най-големите трудности?

За 28 години Huawei наложи един технологичен и бизнес „ренесанс“, свързан с тотална експанзия в световен план. Задачата ни да бъдем номер 1, не е никак лека, но всички, които работят в компанията в глобалните й офиси, а това са над 170 хил. души, както и всички наши партньори споделят същата наша амбиция и страст към успеха. Ние сме безкрайно мотивирани да постигнем тази задача в средносрочен план от няколко години и вярваме, че ще се справим с всички предизвикателства. Трудности има, но ние имаме ясна стратегия за бизнес развитие и умело успяваме да „навигираме“ сред предизвикателствата, така че да извличаме максимален положителен ефект за компанията и за бранда Huawei.

 

 

Компанията е международна, но какво можем да очакваме по-специално у нас.

2016 г. бе много успешна за българския и македонския пазар, защото успяхме да постигнем заложените цели и да вдъхновим родните потребители с нашата богата гама мобилни устройства. Марката ни има голяма разпознаваемост вече и доверието на крайния потребител към нея постоянно нараства. През 2017 г. предстоят представяния на няколко нови продукта, с които съм убедена, че ще изненадаме приятно и българските фенове на марката.


Можем ли да очакваме още социални инициативи от страна на Huawei у нас? Може би да надникнем малко в 2017 година.

Социалният елемент е важен за философията на нашата компания и се стремим да подкрепяме различни инициативи в континентите, където оперираме. Не мислим да спираме до тук и в България. Относно следващата година, плановете ни са да бъдем още по-иновативни и насочени към премиум сегмента, налагайки Huawei като топ бранд в сферата на мобилните устройства.

Huawei отвътре: разказ за Китай, фокуса, целите и амбициите