Съвсем скоро ще се сбогуваме с 2015 г., а 2016 г. започва с едно от важните технологични събития: CES. Значимостта му обаче не спира да пада, а големите компании отдавна предпочитат да използват собствени събития за важните си (или всички) анонси. Най-интересните технологични компании през 2016 г. вероятно ще бъдат тези, които задържаха вниманието ни и през 2015 г. — Google, Apple, Microsoft, Facebook и Samsung. Време е за бързи и неангажиращи прогнози за 2016 г. Очаквайте следващата част на статията другата седмица.

Google

Сливане на Chrome OS и Android

Отдавна знаем, че Google планира да слее двете си платформи или по-скоро да вгради Chrome OS в Android. Вероятно е това да се случи през 2016 г., макар и в не пълна степен. Компанията се стреми да извършва процеса плавно, без да отчуждава потребителите на нито една от двете платформи. Очакваме интерфейсът на версията на Android за ноутбуци да остане различен, по-близък до този на Chrome OS, с приложения в прозорци и стандартна работна среда. Chrome OS обаче ще продължи да съществува самостоятелно, поне за известно време.

 

По-малко свободи за Android производителите

Отново, тема, обсъждана от години. Представители на Google нееднократно са споделяли мнението, че твърде силното модифициране на Android от производителите на устройства не винаги е полезно за потребителите. Закъсняващите ъпдейти, дупките в сигурността, липсващите новости от екоситемата на Google: всичко това изисква по-строги правила, гарантиращи по-доволни потребители. Разбира се, модифицирането е в основата на идеята на Android, така че не очакваме крайности.

 

Material Design навсякъде

Ако през 2015 г. е останал продукт на Google, който не е получил Material редизайн, то през 2016 г. това ще се случи. Без значение дали под Android, в браузъра или под iOS, продуктите на Google ще бъдат по-единни от всякога.

 

Повече Google Now

Google Now е много по-важна част от екосистемата на Google, отколкото Siri е за Apple. От известно време в мрежата се носят слухове, че Google ще замени началния екран на Android с Google Now и това не е учудващо. Компанията се стреми да се откъсне от стандартната идея за приложения, които използваме в изолация, преминавайки към модел, в който информацията достига автоматично до потребителите. Google Now (особено с Now on Tap) показва това, от което имаме нужда, контекстуално. Възможно е промяната да започне с екрана в заключено състояние.

 

Фокус върху бизнеса

Огромна част от потребителите на Google продукти вероятно не са чували за Google Apps for Work, но пакетът от продукти на Google за бизнеса става все по-важен за компанията. Apps for Work подменя начините, по които работят хиляди компании, откъсвайки ги от екосистемата на Microsoft. Очакваме Google да се фокусира още по-силно върху Apps for Work, включително със силни кампании за популяризирането им.

 

Статията продължава на следващата страница.

Apple

Второто поколение Apple Watch е определящо

Трудно е да наречем най-популярния умен часовник в света провал, но първото поколение Apple Watch определено е един от най-неуспешните ключови продукти в новата история на Apple. Все още не знаем колко часовника са продадени, а не малка част от собствениците на устройството споделят, че не го използват често. Спорно е дали това е проблем на Apple Watch или на цялата продуктова категория, но второто поколение ще бъде определящо. Прочетете нашитв впечатления от Apple Watch тук.

Вторият Apple Watch трябва да докаже, че идеята за умни часовници е смислена, а не просто гаранция за още един клас устройства, които да зареждаме всяка нощ.


Apple Music става доминираща стрийминг услуга

Spotify прави всичко възможно, за да задържи абонатите си, а не малка част от потребителите на Apple Music се връщат към скандинавската алтернатива. Въпреки това, в дългосрочен план очакваме Apple Music да стане доминираща стрийминг услуга, макар и с малка разлика в броя активни потребители спрямо Spotify. Основните причини са две и нито една от тях не е свързана с качеството на Apple Music: ексклузивно съдържание (пример: Тейлър Суифт) и фактът, че услугата идва предварително инсталирана на всички Apple устройства.


Стрийминг услуга за филми и сериали

Последното поколение Apple TV включва удобен метод за стартиране на филми чрез Siri. За съжаление приятният метод достига до задънена улица, когато потребителят трябва да избере метод за гледане: например вземане под наем от iTunes Store или стрийминг през Netflix. Подобно на Apple Music, очакваме Apple да представи абонамента услуга за гледане на филми и сериали, която се конкурира с Netflix и Hulu. Компанията би имала ключово предимство на огромния си каталог, също като при музикалната си платформа.


iOS за iPad — по-близо до OS X

iPad Pro е частично доказателство, че Apple е научила урока си. iPad, особено по-големите модели, трябва да бъде по-малка и лека версия на Mac, а не по-голям iPhone. Тенденцията, започната от възможността за работа с две приложения на един екран, вероятно ще продължи с още модели на интеракция, познати ни от OS X. Вече виждаме наличие на тъчпад при задържане на два пръста върху виртуалната клавиатура. Основен проблем за Apple остава липсата на богато разнообразие от професионални приложения за iOS. Не е напълно ясно как компанията ще убеди iOS потребителите, че трябва да плащат повече за професионални приложения, но разработчиците определено имат нужда от подкрепата на Apple в тази битка.

Тагове: