От днес Facebook започна да тества „интегрирани реклами“ в потребителския интерфейс на Messenger. Компанията заяви, че засега това е "много малък тест" в Австралия и Тайланд, където тя ще позволи на издателите да пускат обяви в началния екран на Messenger. Тези реклами ще изглеждат като карти с графични миниатюри, придружени от текст и интернет връзка.

Въпросната връзка може да пренасочва потребителите към различни действия като кликване, за да научат повече за бизнеса или да се абонират за услуга, наред с други неща. Това е подобно на практиката при Facebook Pages, където отделните бизнеси предлагат на потребителите конкретни действия като пазаруване в сайта им или стартиране на разговор например.

Рекламите ще заемат доста място на екрана, както можете да видите от снимките, което потенциално ще направи Messenger не много приятно място за престои на потребителите. Добрата новина тук е, че Facebook обещава, че няма да показва тези реклами вътре в съобщенията, освен ако потребителят не избере да кликне върху рекламата и стартира част с въпросния бизнес.

"Отделните марки, които въртят бизнес във Facebook отдавна ни казват, че са много развълнувани от факта, че ще могат по-лесно да достигат до своите клиенти, позиционирайки реклами в Messenger", пише в изявление продуктовият мениджър на Facebook Еди Занг.

Разбира се, нормално е фирмите да са развълнувани от това, но обикновените потребители не са никак въодушевени. В момента всички ние виждаме достатъчно реклами в социалната мрежа под формата на банери и видео и появата им и в Messenger по-скоро ще накара потребителите да прекарват по-малко време в приложението или дори да се пренасочат към друга чат платформа.

Разбира се, това засега е само тест и няма окончателно решение, че Facebook ще напълни Messenger с реклами навсякъде. В крайна сметка Facebook трябва да прецени дали това ще им донесе повече положителни неща, отколкото отрицателни.

Messenger вече предлага тонове функции и възможности и не е изключено няколко грешни хода тотално да сринат реномето й и дори да я направят персона нон грата в очите на потребителите.

Какво мислите вие по въпроса с рекламите във Facebook Messenger?

 

Прочетете и това: Новото работно място на Хюго Бара ще е в Oculus на Facebook