Преференциалното отношение струва скъпо и за да използва Samsung в своите продукти търсачката на Google като опция по подразбиране, интернет гигантът трябва да заплати 3.5 милиарда долара на своя южнокорейски партньор.

Само един поглед на промоционалната снимка на актуалния Galaxy S8 ви подсказва за какво отиват тези пари: полето с търсачката на Google стои буквално в средата на началния екран и по света има милиони телефони на Samsung, които гордо рекламират търсачката по същия начин.

Разбира се, Google се надява да си върне тези инвестиции чрез приходи от реклама от търсачката и другите си приложения, които Samsung предлага предварително заредени на телефоните си, така че ситуацията може да бъде печеливша и за двете страни. При всички положения, тези огромни суми показват колко важна е станала мобилната реклама само за няколко кратки години. Samsung продава повече телефони от всеки производител на света, така че да имаш гарантирано присъствие там е изключително важно за приходите на всяка компания.

Съвсем наскоро разбрахме, че Google възнамерява да плати и на Apple повече от 3 милиарда долара, за да остане Google Search основният вариант за търсене през iPhone и iPad.

Тагове: