Новата декларация за поверителност на Apple е написана от самия Тим Кук и по-всичко личи, че е насочена към Google, макар в нея да не се говори с имена.

Цитат #1:

„Преди няколко години потребителите на интернет услуги започнаха да осъзнават, че когато дадена онлайн услуга е безплатна, те не са клиенти. Те са продукт. Но в Apple, ние вярваме, че страхотното преживяване на клиентите не трябва да става за сметка на личните им данни.“

Разбира се, Тим Кук може да говори за Facebook, Google или някоя от другите по-малки интернет компании.

Цитат #2:

„Ние не изграждаме профили на базата на съдържанието във вашите имейли, или навиците ви при сърфиране в мрежата, за да ги продаваме на рекламодателите. Ние не "осребряваме" информацията, която се съхранява във вашия iPhone или тази в iCloud профила ви. И ние не четем електронната ви поща или вашите съобщения, за да ви предоставяме информация за пазарни продукти.“

По всичко личи, че това не е просто доклад за неприкосновеността на личния живот, това е Scroogled (термин, описващ рекламните кампаниите на Microsoft срещу Google) анифест, съставен от 500 думи. Тим Кук прави агресивен намек, че трябва да се доверите на Apple, вместо на Google. А за това е нужен доста кураж!

Apple наистина са обърнали внимание на неприкосновеността на личния живот с iOS 8, а Кук все още държи твърда позиция срещу предизвикателните правителствени искания за достъп до личните данни на потребителите.

Но преди да осъдите действията на Apple или Google се замислете, че това е битка, която си заслужава да се води - т.е. от спора между Apple и Google за нивото на сигурност на личните ни данни, могат да последват само ползи за нас. Една повишена конкуренция в сферата на сигурността би ни дала повече спокойствие.


Виж още: Новият патен на Google “Active Watching” е страхотен, но и притеснителен