Годината на виртуалната реалност (VR)! Тази комбинация от думи ще е технологичният лайтмотив на следващите 12 месеца, но напълно с основание – през 2016-а на пазара ще се появят всички високотехнологични джаджи, които ще ни свържат със световете на нашата фантазия – Oculus Rift, HTC Vive и други. Добре, в началото ще са световете на някоя друга фантазия, но с напредването на технологията виртуалното ще е все по-реално и все по-персонално...

... да чуеш вятъра, разбиването на вълните и словесната игра на чайките, да събуеш неудобните си обувки само за да свиеш пръстите на краката си като юмруче, което да заровиш в мекия пясък… първо леко, защото е прекалено топъл, но след това по-уверено – веднага след като топлината се разнесе из цялото ти тяло. Свежият полъх на вятъра, който е леко солен, леко понамирисващ на водорасли, но с енергизиращата сила на тройно черно кафе и онова спокойствие, типично за изражението на петгодишните хлапета, които твърдо настояват, че не им се спи, за да са в страната на сънищата само няколко минути по-късно – спокойни, леко усмихнати и свити в сигурността на непреодолимата крепост, наречена одеяло…

Преди да се отнесем в мечти за този момент, трябва да погледнем малко по-реално върху виртуалното – и точно това правим в главната тема на новия брой на списание HiComm. Ако сега сме пред вратата, зад която се крие един изцяло нов технологичен свят, в новия брой ще ви разкажем какво означава прекрачването на прага за игрите, за рекламите, а и за всички нас – хората.

Виртуалната реалност ще сбъдне мечтата на всеки геймър за завладяващи светове или може би ще е чудовищен крах? Илия Темелков ще ви разкаже точно какво се случва по тази тема, а Иван Георгиев има теза, че VR е може би последният бастион на класическата реклама. Да, за съжаление дори и там най-вероятно ще ги има. В коричната тема Виктор Джамбов представя и евентуалните последици, които виртуалните светове ще имат за човечеството, а в рубриката Play освен подробности за Deadpool и някои от най-добрите VR игри ще прочетете и за някои от най-добрите книги, в които виртуалното играе съществена роля.

И тъй като измислените светове са нещо чудесно, но преди всичко – измислени, можете да прочетете подробно за CES 2016 и най-интересните автомобили, джаджи и нови технологии, които впечатлиха редакторите на списанието.

Чували ли сте за българския стартъп Intugame? Цвети Панчева имаше удоволствието да си поговори с част от екипа, който създава интересно приложение за виртуална реалност. То е толкова готино, че ни позволява да се потопим по нов начин във всяка компютърна игра.

В броя, който вече можете да откриете в разпространителката мрежа, ще прочетете съвети как да управлявате стресиран екип и как да трансформирате идеята си от страхотна хрумка в реалност. А знаете ли, че през 2016 година ни очакват впечатляващи космически събития? Проследете ги хронологично!

Новият брой на списание HiComm вече е на пазара! Както винаги – очакваме коментарите ви и ви благодарим за обратната връзка. Ето как можете да се свържете с авторите: cpetrova@hicomm.bg, itemelkov@hiend.bg, vdzhambov@hicomm.bg и igeorgiev@hicomm.bg.