И на новия пазар на технологиите за виртуална реалност ни посрещат добре познати имена. Четири компании - Sony, Facebook, Google и Samsung - доминират в бизнеса, държейки повече от 50 процента дял от него, пише Venture Beat.

В момента на пазара има над 30 компании, които предлагат повече от 40 продукта, но само четири са доминиращите имена. От тях Sony има водещата роля най-малкото заради онези почти 50 милиона PS4 конзоли, които се използват в момента. Следват Facebook (Oculus) и Google (Day Dream, Card Board, Tilt Brush), като и двете са далеч назад, що се отнася до броя потребители.

Samsung (Gear VR) е последният от големите играчи, докато НТС (Vive) се опитва да се включи в тази група благодарение на партньорството си с Valve.

По-нататък следват познати и непознати имена, като геймърските компании Ubisoft, Crytek и Codemasters, както и Mechdyne, Dassault Systems и др.

Засега по-голямата част от VR съдържанието е свързано с видеоигри, но се наблюдава и появата на категория VR for work, която обхваща образованието, медицината, отбраната и др.

Виж още: Amazon Rekognition е нов AI инструмент за разпознаване на изображения