Зад момчешката физиономия на Илон Мъск се крие опитен бизнесмен и иноватор, който добре знае как да вземе своето в пазарната джунгла.

Мъск вече разви базовата Hyperloop технология, но първоначално обяви, че ще предостави възможност на други компании да я разработят на практика. И те го направиха - Arrivo, Hyperloop One и Hyperloop Transportation Technologies се ангажираха именно със свои версии на свръхзвуковата транспортна система.

Сега обаче милиардерът излезе с нова позиция.

"Имам твърдото намерение да разработя системата на практика с моя фирма. Приветстваме желанието и на другите да участват и няма да ги спрем, стига да останат верни на името Hyperloop", обяви Мъск.

И така нещата изведнъж придобиха малко по-различен вид. Запазената марка Hyperloop е собственост на Мъск и ако той реши, може да обърка доста плановете на конкурентите си, особено ако те станат прекалено агресивни в амбициите си.

Преди броени дни компанията Hyperloop One проведе поредните изпитания, тествайки пасажерската капсула XP-1, която беше ускорена до 310 км/ч. Постижението три пъти превъзхожда резултата на Hyperloop One, постигнат в предишните опити. Именно Hyperloop One е една от развиващите се компании, които се стремят да изпреварят концепцията за транспорт на Илон Мъск. Тази система използва мрежа от тръби с ниско налягане, които превозват хора и товари в магнитно левитиращи капсули с около 1200 км/ч, пътуващи от Лос Анджелис до Сан Франциско само за 30 минути.

 

Оцени:
Рейтинг: 5
Още от HiEnd

40 години от първия сателитен сигнал от България към Космоса

63 | 17.08.2017