За момента Samsung се представя доста добре, когато става въпрос за продажби на смартфони и телевизори, но с постоянния натиск, упражняван от други бързоразвиващи се компании, няма гаранция точно колко време ще се задържи това господство на пазара.

Според статия, публикувана в Korea Times, от Samsung са наясно с несигурността, която бъдещето може да донесе, и са готови за евентуална “пост-смартфон епоха”. Твърди се, че представител на Samsung наскоро е заявил, че "има един момент, когато приходите (в предприятията за производство на смартфони и телевизори) ще намалят и няма да има начин това да се промени”. Служителят отбелязва също, че компанията трябва да пристъпи към промяна, тъй като нейните “конвенционални бизнес модели” са “изправени пред нови предизвикателства”.

Стъпката напред, която Samsung трябва да направи, може би е свързана с автомобилната индустрия. Говори се, че в момента Samsung води преговори за придобиване на Magneti Marelli, фирма за производство на авточасти, собственост на Fiat Chrysler Automobiles, като цената на сделката е около 3 милиарда долара.

Навлизането в бизнеса с авточасти ще позволи на Samsung да диверсифицира своите източници на доходи, и по-важното, да бъде в крак с други технологични гиганти - като Google (която произвежда самоуправляващи се коли) и Apple (която планира да пусне своя собствена кола през 2020 г.).

Виж още: Ако Елвис е жив, със сигурност ще си иска възстановеното BMW

Тагове: