Ново проучване повдига един доста интересен въпрос относно това, как ще се приоритизират участниците в движението. И изводите са колкото интересни, толкова и притеснителни, коментира Trusted Reviews.

Ако на самоуправляваща се кола се налага да вземе бързо решение, за да запази живота на возещите се в нея, означава ли това, че тя е готова да се вреже в група пешеходци, ако това е начинът за избягване на катастрофа на шосето? Скорошно проучване на Масачузетския технологичен институт показва, че 76 процента от анкетираните биха предпочели обратното - да се даде предимство на опазването на живота на група от десет пешеходци, отколкото на един возещ се.

В рамките на същото проучване обаче се оказва, че са доста малко хората, които биха си купили същата такава "етична" кола.

Безспорно това е доста важен въпрос, който сегашните пионери в автономното автомобилостроене ще трябва да решават.

"Повечето хора искат да живея в свят, в който колите ще сведат до минимум жертвите, но в същото време всеки иска да притежава кола, която да опази и собствения му живот", коментира Иляд Рахван, ръководител на проучването.

Виж още: Този 3D принтиран автономен бус може да бъде градският транспорт на бъдещето