Днес Google обяви нов набор от промени в търсачката си с цел да достави по-висококачествени резултати и да ограничи фалшивите новини при търсене. Компанията посочва промени в класацията си за търсене, инструменти за обратна връзка, както и практиките за прозрачност.

За да ограничи разпространението на обидни или неточни резултати от търсенето, Google актуализира своите Search Quality Rater насоки. Актуализираните насоки предоставят ясни примери за резултатите от ниско качество, в това число "подвеждаща информация, неочаквани обидни резултати, измами и недоказани теории на конспирацията", пише Бен Гомес в блог публикацията на Google. Сега приоритет ще имат авторитетните резултати.

Google също така въведе нов механизъм за обратна връзка от потребителите. Те вече могат да съобщават за неточни или обидни откъси и предложения за автоматично довършване директно от страницата с резултати.

Google се стреми да бъде по-прозрачна при своите практики за търсене, както и за това, как алгоритмите на търсачката могат да доставят странни резултати.