Huawei представи нов клип, в който не само показва красотата на България, но и набляга на силата на технологиите – да свързват хората. Той поставя началото на проекта #ShowBulgaria – пътувай и покажи красотите на България на своите близки чрез технологиите.

Зад интересното начинание има и съвсем цифрово измерима причина. Според данни на Евростат за 2014 година само 20% от хората у нас над 55-годишна възраст имат достъп до технологии в сравнение със средния показател за Европа от 36%. Интересно е, че едва 10% от хората над 65 години у нас осъществяват туристически пътувания в страната и извън нея, добавят още от Huawei. Отговорът на компанията на тези тенденции е и емоционалното видео, което насърчава общуването между възрастните и младите хора чрез новите технологии. Участниците в него са двама възрастни хора и един млад фотограф. 

 

 

Възрастните хора са баба Минка и дядо Асен от село Оряховец в Родопите, които не са имали възможност да опознаят красивите кътчета на България. Фотографът Владислав Терзийски иска да промени това. Той им оставя един таблет и предприема вълнуващо пътешествие из страната, по време на което чрез видеовръзка на живо споделя с тях снимки и спиращи дъха гледки от връх Шипка, Асеновата крепост, Потопената църква на яз. Жребчево, нос Емине, Седемте рилски езера, Рилския манастир, Велико Търново, Несебър, София, Пловдив.

За заснемането на видеото са били необходими пет снимачни дни и два екипа – единият остава при възрастната двойка, а другият следва фотографа. Музиката е специално композирана за клипа и е дело на етно-джаз група Outhentic.

#BePresent
е друга интересна кампания, за която си говорихме с Кристина Щерева, ръководител на отдел маркетинг в Huawei.