Изтеглете и пробвайте безплатно новото приложение на HiComm за Google Chrome.

17.юли.2013

Археолози откриха най-стария в света календар

Автор: Анна Маринова, Прочетено: 2082 пъти

Археолози откриха в Шотландия най-древния в света календар. Към момента от него са останали само дупки в земята, в които по-рано са били вкопани 12 дървени стълба. Те отразявали фазите на Луната и се използвали за определяне на месеците в лунния календар. Редицата от дупки е ориентирана спрямо точката на изгрева на Слънцето в деня на зимното слънцестоене.

Възрастта на съоръжението е около 10 000 години, смятат изследователите. С това календарът надминава с няколко хиляди години възрастта на друг древен календар, намерен в Месопотамия и до този момент смятан за най-стария в света.

Част от необичайните отвори били забелязани още през 2004 г. Проведеният по-късно анализ доказал, че в тях са били поставяни дървени стълбове. Първоначално календарът бил открит от въздуха по време на заснемането на поредица от аероснимки, извършвано от Кралската комисия за древността и историческите паметници на Шотландия, коментират учените.

Тагове: календар