Понякога истинските животни на нашата планета водят научната фантастика по странност с няколко обиколки. Екип от експедицията Nautilus Live пилотира дистанционно управлявано средство, когато вижда рядък, лилав сифонофор в океанските дълбини. Дори на опитните морски изследователи им е трудно да повярват, че това, което виждат е истинско.

Всъщност сифонофорите са надоганизмов вид – колония от хиляди индивидуални организми, наречени зооиди, всеки един действащ като клетка от цялото. Видът е изключително рядко наблюдаван - движат се единично, не на групи и живеят на наистина големи дълбочини.

Освен формата, нестандартен е и цветът на открития сифонофор – лилавото никак не е често срещано при този вид – учените са наблюдавали червени и оранжеви сифонофори, но никога мастилено сини. Първите два цвята са логични в дълбоките води – много малко животни изобщо виждат червения цвят. Но до сега не са открити предимства в това, да бъдеш лилав.

Океанът винаги е готов да ни изненада с нещо магическо - непозната и необятна територия, на която рядко обръщаме заслуженото внимание.