Учените установиха, че въглеродните нанотръби могат значително да увеличат ефективността на слънчевите батерии. Статия по темата вече се появи в списание Science, както и в ScienceNOW.

Известно е, че при попадането на фотон в молекулите на някои материали в тях възникват електрони. При това те се появяват във вид на квазичастици (екситони), които се състоят от други положително и отрицателно заредени частици. При това в съществуващите слънчеви батерии на един фотон съответства обикновено по един екситон, а останалата енергия се превръща в топлина.

Учените отдавна предполагат, че ситуацията може да изглежда по съвсем различен начин, ако се използват обекти с наноразмери. В рамките на ново изследване изследователите са облъчили батерия от въглеродни нанотръби с лазерни импулси. В резултат са се убедили, че при всеки фотон, възникват минимум два екситона.

Според екипа от учени новата технология все още е далече от масова употреба и засега само е послужила за практическо доказателство на ефективността при използването на наночастици. Те обаче се надяват в бъдеще този метод да позволи увеличаването на ефективността на слънчевите батерии.