Под водата, както и на земята има разнообразни растения, като част от тях се размножават чрез опрашване. До момента биолозите смятаха, че подводните растения се оплождат единствено чрез водата, но както се оказва, налице са и един вид „подводни пчели“.

В продължение на няколко години учени от Националния университет в Мексико са снимали „безцелното“ есенно скитане на различни ракообразни сред възрастните водорасли. Разглеждайки заснетото видео, изследователите са открили, че онези водорасли, около които има много ракообразни, имат много повече цветен прашец. „Видяхме всички тези животни и тогава разбрахме, че някои от тях пренасят цветен прашец“, казва водещият изследването учен Бригита Ван Тусенброк.
Концепцията е толкова нова, че за нея е въведен нов термин - zoobenthophilous pollination. Тъй като досега учените не бяха виждали нищо подобно, изследователите са решили да проведат домашен експеримент, за да докажат, че ракообразните наистина опрашват подводните растения, а не ядат прашеца например. В опитите са участвали дребни рачета и водорасли. Вече в аквариума учените отново са потвърдили своето откритие, тъй като раците са събирали прашеца от един цвят и са го пренасяли на друг. В момента учените имат намерение да експериментират с различни подводни растения и около 60 вида ракообразни и раци, за да изяснят дали всички растения се опрашват по този начин и дали всички малки рачета са способни да влязат в ролята на подводни пчели.