Изтеглете и пробвайте безплатно новото приложение на HiComm за Google Chrome.

12.февруари.2017

Учени твърдят, че октоподите са с извънземен произход

Автор: Александър Тошев, Прочетено: 9382 пъти

Изследване, представено преди дни в списание Nature, се превърна в истинска сензация. В него е описано, че по време на анализа на ДНК на октоподите учени са стигнали до извода, че тези главоноги имат всъщност извънземна ДНК. Според резултатите от изследването октоподите притежават геном с невероятно ниво на сложност, състоящ се от 33 000 кодиращи гените протеина. Забележително е, че това число значително превъзхожда аналогичните гени в човешкия организъм, пише RW Space с линк към Science World Report.

Данните от това откритие привлякоха интереса на морските биолози, които имат намерение щателно да проучат ДНК кода на тези животни, за да открият неизвестните досега характеристики. Вследствие на това мнозина от тях вече с увереност твърдят, че октоподите, за разлика от другите животни, не са коренни жители на нашата планета.
Това не е първото изследване, което определя уникалността на октоподите. По-рано, изучавайки ги, Клифтън Редсгейл от Университета в Чикаго е стигнал до извода, че октоподите нямат място за сравнение с нито един от другите морски организми – осем крайника, голям мозък и способността да решават бързо текущи задачи относно собствената им безопасност ги отделят от другите. Британският зоолог Мартин Уелс изобщо без стеснение заявява, че октоподите са извънземни. Изхождайки от тази смела концепция, друг зоолог – Клинтън Рег, предполага, че текущите изследвания за първи път описват геном, получен от извънземно същество.
Изследователите от Университета в Чикаго отбелязват също, че геномът на октоподите всъщност е пълен с т.нар. транспозони или ДНК секвенции, които могат да се движат в рамките на генома. Тези гени могат да се преустройват в генома, а каква е реалната им роля в организма, предстои да бъде установено. Известно е само, че транспозоните са способни да регулират експресията на определени гени, както и съществено да влияят на общата генна структура.
Учените са уверени, че по-задълбоченото проучване на този въпрос от морските биолози и доказването на това, имат ли октоподите всъщност извънземни гени, може да отвори пред човечеството огромни възможности. Според мнение на учените самото наличие на този въпрос говори за това, че ние, „земляните“, все още сме далеч от познанието за света, в който живеем.

>> <<