Спомняте ли си колко хубава игра беше StarCraft: Ghost? Не? О, вярно – играта никога не достигна до играчите, а работата по нея беше прекратена. Примерите са много, тъй като разработката на гейм заглавия е скъпа, отнема много време, а понякога всичко това просто… не си заслужава (съжалявам, Duke Nukem Forever). В някои ситуации те могат да бъдат възкресени под друго заглавие, но често просто нямат този късмет. Ето и някои интересни предложения, които съжаляваме, че не можем да играем, тъй като изглеждат… страхотно.

 

Silent Hills

Трябва да призная, че не съм от дългогодишните фенове на Silent Hill. Единственият ми досег беше с втората серия на играта, която остави положителни впечатления у мен. През годините следях с интерес развитието на серията, но сякаш тя следваше твърде криволичеща линия, за да може да се даде еднозначен отговор на случващото се с нея. Тук говоря за тръпката от новото заглавие. Това се промени с излизането на PT, безплатна игра, която потребителите на PS4 можеха да свалят от PS Store. Нейната роля беше да загрее играчите за Silent Hills. Имаше и още нещо, което ме накара да тръпна (не само страшният сегмент) в очакване – участието в проекта на един любим режисьор – Гилермо дел Торо. Той, заедно с Хидео Коджима и Норман Рийдъс от „Живите мъртви“, щяха да създадат нещо, което, както ни се струваше на всички, не може да се провали. И ние направихме това, което ни оставаше – да чакаме.

 

 

През април това също ни беше отнето. Излезе информация, че работата по Silent Hills е прекратена. Не мисля, че причината е проблем с качеството на идеята или нейното изпълнение. Причината е, че Коджима напуска Konami, а гейм компанията иска да се отърве от проектите, по които работи. Серията Metal Gear ще продължи своя славен път. А ние? На нас дори ни беше отнет PT… жестока, жестока съдба…

И това не е краят, тъй като няколко дни по-късно Дел Торо ни разказа точно какво ще изпуснем. Режисьорът и Коджима са в страхотно разбирателство, а това често е много, ама много важно. Самото заглавие е трябвало да разчита на силна атмосфера, поддържана от най-новите технологични постижения. Такъв ентусиазъм, така пропилян…

 

Darth Maul Game

Един от лошите в „Междузвездни войни“, който е сред най-харесваните герои и беше един от малкото ярки моменти в Епизод 1. И това е огромно постижение, при положение че екранното му време беше повече от малко (между 4 и 7 минути, за сметка на това имахме повече Джар-Джар, отколкото можехме да поемем).

Идеята да се въплътим в ролята на повратливия Сит, който впечатли и с двойния си меч, звучи повече от впечатляващо. Преди година дори се появиха първи, работни кадри, което допълнително увеличи надеждите на феновете. Очакваше се играта да наподобява високо оценената Batman Arkham Asylum – комбинация от зрелищни удари, подскачания и други красиви изпълнения. Амбициите на Red Fly, разработчиците на играта, също бяха огромни. Те искаха да представят нови Ситски лордове, играчът да може да изгражда изцяло според предпочитанията си двойния меч на Дарт Моул, но и да бъде точно такъв, какъвто се очаква от един лорд от Тъмната страна – дори да реже крайници.

 

 

Въпреки че Джордж Лукас има по-различни идеи, не той е основната причина за края на играта. Последният пирон беше покупката на Lucas от Дисни.

 

Alan Wake 2

През вече далечната 2001 година се появи екшън заглавие, което промени представите ми за този жанр – Max Payne. В него имаше всичко – интересна история, разказана чрез комиксови елементи, герой, който е загубил всичко и… bullettime! Да, сякаш се потопих в „Матрицата“ и подобно на Нео можех да избягвам куршуми. Последва продължение, което се справи също толкова добре, а Remedy Entertainment заслужиха уважението ми.

Компанията измести малко фокуса си и представи хорър заглавието Alan Wake за Xbox 360. По добре забърканата формула за този жанр всичко изглеждаше чудесно и оценките от критиците бяха положителни. Писателят Алън Уейк и жена му Алис отиват на ваканция, която трябва да помогне на нашия герой да започне отново да пише. Добрата новина е, че книгите му не са тип „50 нюанса сиво“, а са страшни психологически творби. Лошата е, че именно подобни неща започват да се случват из курортното градче.

Всички очакваха продължение, но то не дойде. Не е проблемът, че от Remedy не са правили усилия – компанията е разработила прототип, който да представи пред Microsoft. Явно нещата не са минали особен добре, ако изобщо са минали. Сега студио­то работи по една от най-амби­циозните игри за Xbox One, която беше отлагана сериозно във времето – Quantum Break (Най-очакваните игри за 2015 година).

 

Star Wars 1313

Ясно е, джедаите са главни действащи лица и всеки иска да се превъплъти в тях, но вселената на „Междузвездни войни“ е толкова обширна, толкова прекрасна… би било чиста загуба, ако не можем да влезе в ролята на Боба Фет например. Star Wars 1313 щеше да ни даде именно тази възможност, ако разчитаме на слуховете. По-важното за нея е, че трябваше да ни въведе в една по-мрачна страна на историята, а не тази на доблестните джедаи.

 

 

Играчът влиза в ролята на Боба Фет, ловеца на глави, който е сред любимците на феновете, за да разкрие криминална конспирация, случваща се на ниво 1313 в планетата град Корускан. На E3 2012 година видяхме кадри, които ни напомниха за Uncharted, но в света на „Междузвездни войни“. За съжаление когато Дисни купи франчайза, играта беше част от косвените жертви.

 

Prey 2

Може би вече сте позабравили, но през 2006 година излезе екшънът от първо лице Prey. Тогава влязохме в ролята на Томи от племето чероки, който заедно със семейството си бе отвлечен на извънземен кораб, известен като „Сферата“. Изрично подчертавам, че героят ни е индианец, тъй като това има важна роля за геймплея. Отзивите и продажбите доказаха, че заглавието е хит. А това е сигурна предпоставка за продължение! Дали?

 

 

През 2011 година се появи няколкоминутно видео, което ни пренеса на планетата Екзодус и видяхме приключенията през очите на ловеца на глави Килиан Самуел. В добрия дух на гейм историите Самуел се е срещал с Томи, но не помни нищо от това. Играчът трябваше да проследи тази сюжетна нишка, но това надали ще стане… някога.

 

Gotham By Gaslight

Игра по една по-интересна история, посветена на Черния рицар. В нея Брус Уейн се намира във викторианската епоха и е по следите на Джак Изкромвача. Day 1 Studios, които седят зад F.E.A.R., изготвят прототип на играта, но така и не достигат до по-напреднала фаза. Можем само да съжаляваме, тъй като атмосферата и вплитането на такъв мрачен персонаж звучи страхотно.


 

StarCraft: Ghost

Заглавието, което щеше да въведе Blizzard в конзолния свят... още през 2002 година. Ghost трябваше да е екшън от трето лице, в който, чрез главния протагонист Нова, щяхме да получим по-близък поглед върху света на StarCraft. Обявяването на подобна игра означава безгранична радост за всички почитатели на стратегията в реално време. И тогава нещата започнаха да загрубяват…

 

 

Няколко пъти Blizzard отлагаше заглавието, а през 2006 година обяви тъжната новина – проек­тът е замразен за неопределено време. Едва преди две години компанията взе мъжкото решение и закри напълно Ghost.

 

LMNO

През 2004 година EA обяви партньорството си с режисьора Стивън Спилбърг. Целта – да се създаде заглавие, което да е повратна точка в света на компютърните игри. Кодовото име на проекта е LMNO, а обещанията са за вълнуващ хибрид между динамично приключение и RPG и атмосфера, толкова емоционално наситена и отлично пресъздадена, че да обърка играча – той е в игра или във филм?

 

EA започва работа, а основната фабула е около взаимоотношенията на главния герой и извънземната Ева. Двамата трябва да надхитрят коварните агенти от ФБР, а действията определят и начина, по който Ева реагира на случващото се и по който историята се развива. Амбициозно заглавие и именно това е проблемът – екипът не успява да прехвърли идеите си в компютърния свят.

Вижте още: Доза страх, осигурен от най-страшните електронни игри