Водещият американски производител на авиационна, космическа и военна техника, Боинг, възнамерява да използва нови производствени практики, за да намали себестойността на произвежданите от нея сателити. Това включва използването на модулни 3D отпечатани части и много по-малко работници, съобщава The Wall Street Journal.

Текущите процедури изискват прекалено много средства, човешки труд и, разбира се, време за изработка на един сателит. Пол Ръснок, който ръководи отдела за сателити на Боинг, казва пред WSJ, че компанията не може да продължи да работи по досегашния начин и да остане конкурентоспособна.

Някои по-малки компании вече използват модулни компоненти, за да се спестяват разходи. Airbus и стартиращата компания OneWeb (дружество, създадено от Virgin и Qualcomm) например изграждат автоматизирана поточна линия във Флорида, САЩ. Тя ще бъде в състояние да произвежда стотици малки спътници на година, които ще струват около 500 000 щатски долара всеки. За сравнение един сателит на Боинг струва около 150 милиона долара всеки.

Боинг най-вероятно няма да може да се постигне същото ниво на производителност, тъй като тя работи над по-големи спътници, но поне ще може да произвежда много повече единици на година, на по-ниска цена.

Недостатъкът на модулните сателити е, че техният период на експлоатация е 7 - 8 години, наполовина от 15-годишния живот на сегашните ръчно сглобени сателити. Разбира се, в бъдеще 3D отпечатващата технология ще се подобрява, както и видът на използваните материали, което може да увеличи времето за експлоатация на новото поколение сателити.

Прочетете и това: NASA откри 7 потенциално обитаеми планети само на 40 светлинни години

Оцени:
Рейтинг: 5
Още от HiEnd

Започна строителството на най-големия оптичен телескоп в света на територията на Чили

2 | 28.05.2017