Има компании, които са перфектни в една сфера, докато други разширяват кръгозора си и жънат успехи на много фронтове. Sony е един от най-добрите примери за втория тип, което ми демонстрира в рамките на около час по време на специална конференция в Будапеща. Sony Conference ни преведе от фотографията, през лични и домашни аудио решения, за да стигне до телевизори и забавно демо на PlayStation VR. Толкова широк е обхватът на Sony, но по-интересното е, че във всяка сфера компанията има забележителни постижения.

 

Кристален OLED

 

Лишен от класическа стойка, първият OLED телевизор на Sony има уникална аудио система, която включва вграден в подпората субуфер и резониращ екран.

Сред малката армия от разнообразни по размер и функции телевизори на Sony няма как човек да не е очарован, но истинската звезда тази година е A1E. Това е пър­вият OLED телевизор на япон­ците, при който акцент е не само картината, но и дизайнът. Той е с новата Acoustic Surface система, която излъчва звук директно от резониращия екран вместо от говорители около него. Стойката му е заменена от опора, в която се помещава субуфер и пространство за кабелите. Картината от своя страна е наситена и богата, с наистина дълбоко черно и поддръжка на HDR10, HLG и Dolby Vision. Новият 4K HDR Processor X1 Extreme от своя страна осигурява перфектно качество на 4K съдържанието, което е очевидно при пряко сравнение с конкурентен модел.

 

Ах, този звук

В аудио сегмента Sony се цели високо както при слушалките, така и при домашните системи. Всъщност именно саундбарът HT-ST5000, оборудван с Dolby ATMOS и High Resolution Audio, се оказа най-впечатляващият продукт, който не само видях, а и чух. Той използва 7.1.2 система от говорители, която включва седем насочени напред, както и още два, насочени нагоре, които отразяват звука от тавана. Така се получава съраунд ефект, който е по-типичен за кинозала, отколкото за домашни преживявания.

Саундбарът HT-ST5000 има впечатляващ съраунд звук.

Почти толкова впечатляващи бяха и безжичните слушалки MDR1000X, които са съвместими с High-Resolution Audio и предлагат отлично шумо­потискане. Демото, което Sony представи, включваше музика по наш избор, с активирано шумопотискане, а в помещението беше пуснат изумително силен запис на самолетен двигател. Записът всъщност беше по-силен, отколкото в най-шумния самолет, в който съм бил, което установих едва когато реших да разгледам слушалките отвън и ги свалих от ушите си. Като цяло в този сегмент тенденцията е за безжични слушалки от висок клас и спортни предложения с кабел, които да допълнят наличните безжични модели, но моят фаворит си остават MDR1000X.

 

Щом искате боке…

Сред критиката на фотографиите има няколко любими фрази, водени от обяснения за нивото на шума и качеството на бокето. Това е думата, с която обясняваме начина, по който изглеждат зоните извън фокус в кадрите, а като цяло качественото боке е това, в което светлините се виждат като кръгове. С мисията да предложат перфектно боке за портретна фотография Sony разработват обектива FE 85mm F1.8, който също така предлага и острота на обектите, които са на фокус. По-интересното е, че това Sony побира в обектив, който тежи под 400 г и пасва както на APS-C, така и на пълноформатните им апарати, с които дава обещаните резултати.

Друг фото акцент за тази година ще е миналогодишният Sony RX100 Mark V и неговият slow motion видео режим, който снима с до 960 кадъра в секунда. Дори да оставим тази функция настрана, RX100 V е един от най-впечатляващите компактни апарати, с поддръжка на 4K видео, 315-точков автофокус и 24 снимки в секунда.

FE 85mm F1.8 е лек и удобен обектив, но голямата гордост тук е практически перфектното боке.

Вероятно именно това е била целта при изготвянето на програмата, но с това събитие Sony ми напомни в колко сфери от живота ни има присъствие. По-интересното е, че компанията инвестира в смислени разработки, които впоследствие използва в цялата гама от продуктите си. High Resolution аудиото например е достъпно при повечето телевизори и плейъри, но и при слушалките и смартфоните. Така компанията създава цяла екосистема от иновативни продукти, които после свободно може да показва както поотделно, така и заедно.