Gallery "4420"
Телевизионната мрежа на Рупърт Мърдок Fox News наскоро закупи миноритарен дял от университетския видеосайт Palestra.net, пише американското издание Forbes. Така медийният гигант News Corp. ще достига до над 6,1 млн. студенти в САЩ. Докато конкурентни компании като Viacom и мрежата MTVU не се стремят да привличат младите хора от години, Palestra.net поставя началото на нова вълна, водена от новинарски медии, търсещи контакт с младежката аудитория. Например ABC News на Disney изгради през май тази година телевизионни студиа в някои от най-добрите висши училища по журналистика в страната. Друга тв мрежа - NBC News на General Electric, също неотдавна обяви, че ще работи с Нюйоркската филмова академия, за да обучава студенти в областта на телевизионната журналистика.
Palestra.net обаче стига по-далеч в амбициите си. Тя ще се фокусира не само върху новини, но и върху спортни, бизнес и развлекателни продукции. В университетската мрежа работят вече 125 репортери от 101 висши училища в САЩ, което дава възможност на News Corp. да се позиционира в центъра на студентските среди.
Сделката на Мърдок с Palestra дава възможност повече от 10 студентски репортажа, които се публикуват в университетския уебсайт, да се излъчват по канала Fox News и в мрежата на Fox Business. Това ще стане възможно от есента, когато стартира учебната година. "Започнахме преговори с местния филиал на Fox за разпространението на съдържанието на Palestra no сайтовете в страната", коментира Джо Уисъл, основател на университетската мрежа. Той сподели още, че Fox няма да определя предварително какво ще се публикува в мрежата. Както в повечето новинарски организации, репортерите ще предоставят създадените от тях истории на продуцентите на Palestra, които пък от своя страна ще предлагат най-добрите на Fox.
Студентите, работещи за университетската мрежа, ще получават и финансово възнаграждение до $300 за направата на три новинарски емисии на седмица за уебсайта и кабелните мрежи на Fox. На някои от тях ще имат възможността да отидат в Ню Йорк и да се срещнат с представители на компанията на Мърдок, за да научат за най-новите тенденции в тв журналистиката.
Студентската уебмрежа започна партньорство с Fox още през 2007 г. Тогава Palestra успя да привлече вниманието на старши вицепрезидента на Fox News, Джоел Чийтууд. "Новинарският бизнес трябва да се научи да достига младежката аудитория и да прави истории, които ще са полезни на младите хора", коментира той. Според него Palestra вече има изградена широка аудитория, която да помогне в тази насока, а също така и да действа като място за развитие на таланти за Fox.
Според основателя на университетската мрежа Джо Уисъл тя може да се превърне в огромен рекламен пазар. "Аудиторията на Palestra расте бързо, като наброява над два милиона зрители, които редовно следят студентските продукции по каналите на Fox и в интернет", заяви той.
Fox News пое контрола върху рекламните продажби на Palestra от юни, като в замяна осигурява на уеб видеомрежата достъп до по-голяма аудитория и възможност за привличане на спонсори. "Приходите за реклама ще бъдат разделяни между Fox u Palestra, но все още не мога да кажа дали се очаква пълно придобиване на студентската мрежа от телевизионния гигант в бъдеще", коментира още Уисъл.
Друга причина Мърдок да се интересува от Palestra е Facebook. Новинарският уебсайт ще му даде директен достъп до конкурента на неговата социална мрежа MySpace. Чрез закупуването на дял от Palestra News Corp. си пробива път до по-богатите студенти в колежите и университетите, които използват Facebook. По този начин австралийският медиен магнат увеличава шансовете си да ги спечели като потребители.
От в. Класа
Коментари (0)