Напоследък е доста популярна шегата, че всички изглеждаме сравнително приемливо, докато не осъзнаем, че не си спомняме дадена парола. Ежедневието ни е изпълнено с кодове за верификация, въвеждане на пароли и проверка за сигурност на браузъри, а с всяка хакерска атака данните ни изглеждат все по-уязвими и застрашени. Разбира се, че всички желаем да защитим акаунтите си, но тази задача става все по-сложна с всеки изминал ден. Ето защо три от най-големите технологични компании в света популяризират идеята, че вече няма да е необходимо да въвеждаме паролата си. Според FIDO Alliance съвместната им работа с Apple, Microsoft и Google може да доведе нов „общ стандарт за влизане без пароли“. Всички са наясно, че управлението на множество пароли е трудно за потребителите, особено като се има предвид, че поддържането на една и съща парола в множество акаунти може да доведе до опустошителни резултати в случай на хакване. Новите планирани системи ще позволят на потребителите да имат автоматичен достъп до своите „пароли“ на няколко устройства, без да се налага да регистрират повторно акаунти за всеки отделен хардуер. Предполага се, че технологията също така ще позволи на потребителите да влизат в приложение или уебсайт, без значение каква операционна система или устройство използват. Марк Ришър, старши директор на продуктовото управление на Google, каза в изявление, че технологията „представлява почти десетилетие работа“ за тяхната компания заедно с FIDO. Ришър добави, че очаква да направи системата достъпна в Chrome, ChromeOS и Android, заедно с други платформи и външни приложения и уебсайтове. От своя страна Андрю Шикиар, изпълнителен директор на FIDO, допълни, че тази система за вход предлага на „доставчиците на услуги пълен набор от опции за внедряване на модерна, устойчива на фишинг автентификация“. От FIDO не се ангажираха със срокове, но според специалистите може би ще очакваме тези въведения в рамките на следващата година.

 

Тенденцията показва, че към момента по-предпазливите потребители разчитат на мениджъри на пароли, докато едновременно с това нараства и групата на онези, които се доверяват на двуфакторната идентификация, въпреки че този метод започна да се доказва като по-малко сигурен. Като цяло опциите за постигане на задоволително ниво на сигурност не са малко, но винаги е добре дошло да се появят и нови варианти.

FIDO е асоциация, създадена през 2012 г., която включва повечето от големите играчи в технологичното пространство, с набор от членове на борда от компании, като Microsoft, Apple и Google, както и Amazon, Intel, Visa и др. Неговите системи вече се използват от производители на устройства и уеб дизайнери в цялата технологична сфера, по-специално в системите за автоматично влизане, наблюдавани на множество устройства като Google Chrome или в акаунти на Apple.

Снимки: Unsplash

Виж още: Вашето селфи улавя много повече, отколкото предполагате (ВИДЕО)