Трудните времена не са извинение за липсата на креативност. Напротив, колкото по-летаргични ви се струват потребителите, толкова по-активно трябва да привличате вниманието им с нови идеи и интересни реализации. За да ви помогне в избора на уместен бизнес модел и адекватно пазарно поведение, Fast Company всяка година подрежда в класация най-иновативните компании от различни сектори. Ето как се подредиха „звездите” през 2010 г. в областта на потребителската електроника.

 

Apple

Името на победителя не е изненадващо. Освен като избор на име на технологична компания, но този въпрос от доста години вече не е актуален. По-интересното тук е, че без значение колко вярваме във философията за отвореността и колаборацията, Apple ни показва, че практиката е съвсем друга. Компанията, която залага предимно на изолацията и несъвместимостта, през миналия сезон е продала 8.7 млн. iPhone, а нейният App Store е отчел повече от 3 млрд. даунлоуда. Може пък да е време да преосмислим теорията за съвместимостта...


 

HTC

Благодарение на първото поколение Android-базирани хендсети през миналата година компанията се превърна в най-влиятелния производител на мобилни телефони. След като няколко поредни години НТС се опитваше да набере популярност на глобалния пазар, изведнъж бум! – и успехът е налице. Производителят трябва направо да позлати своя Nexus One за Google, който изстреля НТС право в десeтката. Явно това се оказа печеливша политика, защото, след като извади няколко Android модела, компанията продължава да се носи на вълната над останалите производители.    


 

Samsung

През 2009 г., по време на годишните International Design Excellence Awards, компанията взе осем награди (в това число и три златни) и изпревари Apple, която се окичи със седем медала. Отличените продукти на Samsung са най-разнообразни – от печка за двойно готвене, която може да пече различни продукти на различни температури в обща фурна, до тюркоазен нетбук. Иначе казано, каквото и да ви хареса, все ще е с марката Samsung. Доброто си представяне Samsung дължи и на дебюта на 12.2-мегапикселовия DualView фотоапарат, който има LCD дисплеи в предната и в задната част на апарата и е супер удобен, когато искаш да се снимаш сам. Може и да звучи нарцистично, обаче явно го правят достатъчно много хора, защото беше нужно съвсем кратко време, за да се превърне моделът в хит.


 

Palm

Тази част от класацията е малко извън интересите на българските потребители, но не можем да пренебрегнем Palm само защото не е особено популярен у нас. Да не забравяме, че това е компанията, която ни даде възможност да зареждаме хендсетите от сериите Pre и Pixi чрез безжично електричество. Сега обаче компанията има още по-добра идея – новото й убийствено приложение помага на потребителите да обединят разпръснатите си бази данни, контакт листи, календари и програми и да ги организират по-добре. С което определено оставя останалите PDA устройства много зад себе си.


 

Nokia

Със сигурност компанията още не е произвела модела, с който ще зашемети всички потребители с един удар. Но има някаква причина да е номер 1 сред производителите на мобилни телефони и то на много разнородни пазари. Както и да има 1 млрд. потребители. Така че, ако дремещият гигант най-накрая се събуди, може спокойно да властва над мобилното бъдеще. Вероятно именно надеждата, че притисната от силно конкурентната среда Nokia ще извади нещо уникално, е причината да продължава да присъства в класацията за най-иновативна компания.



Vizio

Друга една „далечна” за нас компания, която обаче се радва на добра световна слава. Основана в Ървайн, Калифорния, през 2002 г., Vizio се превърна в най-големия търговец на LCD телевизори през 2007-а. Благодарение на вманиачаването си за съкращаване на разходите по време на кризата, компанията почти успя да доведе производители като LG, Sony, Panasonic, Pioneer и Samsung до корпоративно отчаяние.



Amazon

Кой може да създаде само един продукт и да оглави най-разнообразни класации за продукти? Точно така. Kindle 2 и DX направиха първата копка в необятното и още неразработено поле на електронните книги. И заслужено станаха най-продаваните продукти във всички продуктови категории, като взеха и 60% от пазара на електронни книги.   



Asus

Компанията „изобрети” най-популярната категория лаптопи – нетбуците. Както и много други неща. И всичко благодарение на философията на Asus “Willy Wonka”, която застъпва идеята да се създават продукти, за които никой не е мечтал. При това не за ентусиастите. И не за паралиите. Директно за масовите потребители.      



Olympus

Canon дълго време държа предните позиции на пазара на технологиите за любителски снимки и явно дойде време да отстъпи. През 2010 г. лидерът в тази категория вече е Olympus. Победителят е един или по-скоро една: цяла линия удароустойчиви, водоустойчиви, бързи фотоапарати, с които можете да не сте чак толкова внимателни, колкото с обикновените камери.



LG Electronics

Това е компания, която не просто произвежда телевизори, но се грижи електрониката да е „облечена” в много добра „кожа”. Тя е съвременното изражение на корейския кубизъм. Това е и причината LG да започне годината ударно – с 12 награди за иновации на тазгодишното издание на Consumer Electronic Show за своите LED телевизори, Blu-ray плейъри и мрежови сториджи.

Тагове: