Интернет потребителите в България станаха три и половина милиона. Това показва проучване на е-Академия, проведено в рамките на предстоящата Webit METRIX Conference. Анализът се базира на данни от Гемиус, Нилсен и Synovate.

Цифрите сочат, че към ноември 2009 г. интернет потребителите в България са достигнали 3.45 милиона, което представлява около 46% от населението на страната. За София интернет потребителите надхвърлят 68% от населението, за Варна около 60%, за големите градове над 50%.

За сравнение през декември 2008 г. интернет потребителите в България са били 2.78 милиона, като само за една година са се увеличили с 24%.

Интересни са фактите, свързани с ръстовете по отделните сектори. Например стойностите за среднодневни браузъри за „Новини и информация" сочат ръст от над 35% на база ноември 2008 спрямо ноември 2009 г.

„За сравнително кратко време интернет потребителите в България се увеличиха драстично. През първото тримесечие на 2007 г. по данни на Евростат към Европейската комисия интернет достига до едва 19% от населението на България, което за по-малко от три години прави ръст от около 250%. Предвид бързите темпове на развитие, брандовете в България все още се адаптират към новите форми за комуникация с потребителите в дигиталната среда. Комуникацията им е плаха, нетаргетирана и най-вече с много ниски инвестиции. По отношение на бюджетите, отделени за онлайн реклама, пазарът е все още в своя инфантилен стадий, докато като потребители е съпоставим със сравнително развитите пазари на страните от Централна Европа", казва Пламен Русев - председател на е-Академия и основател на интерактивната агенция design.bg.

„Болшинството рекламни кампании все още опитват с инструментите на традиционния маркетинг да постигнат ефективност онлайн и това, разбира се, не дава почти никакви резултати. На 10 декември в рамките на Webit METRIX Conference (www.Webit.bg) маркетинг мениджърите на повечето от най-големите и средни компании в България ще имат възможност да чуят от едни от най-изявените европейски експерти от Synovate, Gemius и Nielsen как могат да планират и оптимизират ефективността на рекламата си в интернет, как да ползват онлайн обществата за проучвания така, че да достигнат максимално ефективно до своите целеви групи в рамките на растящото интернет потребление в България", добавя Пламен Русев.

 

 

 

 

 

 

Тагове: