Миналата седмица ви съобщихме, че HTC ще направи BlinkFeed и Zoe на разположение за инсталиране на не-HTC устройства чрез Google Play Store. А това е повече от страхотна новина.


Разбира се, те са просто приложения и няма причина, поради която да не могат да бъдат разпространявани чрез Play Store. Но има много причини, поради които един OEM (Original equipment manufacturer) производител може да избере да запази своите приложения, достъпни изключително за своите устройства. От другата страна на тази монета има и много причини, поради които един Android OEM производител не трябва да публикува своите приложения в Play Store.


Приложенията, които се публикуват чрез софтуерните портали на Android или iOS, могат да бъдат направени достъпни за широк или тесен кръг от потребители според желанията на техния създател. Също така създателите им могат да ограничават кои устройства и кои версии могат да се поддържат от тяхното приложение, а дори в кои географски райони ще са налични те. Но в крайна сметка основното достойнство на приложенията е, че могат да се публикуват и обновяват почти веднага, за разлика от вградените по подразбиране приложения, които се нуждаят от цялостно обновяване на ROM-a или чрез софтуерна кръпка.


Това означава, че приложенията на HTC, BlinkFeed и Zoe в Play Store могат да бъдат фиксирани, закърпени, подобрени или обновени по друг начин много по-лесно. Още едно предимство за тези Play Store приложения е, че те могат да се предлагат на някаква цена или пък може да се вградят вътрешни покупки за достъп до допълнително съдържание или допълнителни функции.

 

 

s

Кой печели?


Истината е, че печелим всички. В случая HTC печели от това, че прави своя фирмен софтуер достъпен за милиони потребители на Android и по този начин държи хората, ангажирани с продуктите си. А от друга страна ние, потребителите, печелим от възможността да използваме този софтуер свободно, без да се налага да се спираме на определено устройство или марка.


Но едно нещо ще се промени драстично, ако Android производителите последват стратегията на HTC, а именно че ще се промени практиката да ни се дава нещо наготово, без да ни питат искаме ли го или не. Защото днес много хора негодуват от това, което им се насажда от Android производителите в сферата на софтуера. И единственият начин да се сдобием с „чист“ Android остава изборът на Nexus устройство.


Въпреки това понякога има основателни причини за непубликуване на приложение, особенно в случаите, когато то е обвързано с хардуерните компоненти на определен модел на съответния OEM производител. Отличен пример за това са "S" приложенията на Samsung.


Ако стратегията на HTC се възприеме от повече OEM производители в дългосрочен план, приложенията ще бъдат по-добре написани, устройствата ще имат по дълга поддържа, а ние, потребителите, ще бъдем в състояние да вземем най-доброто от всички марки.


Очакваме вашите мнения по темата!

Тагове: