LG Electronics (LG) вчера представи неодитираните финансови резултати, базирани на Международните стандарти за финансова отчетност (IFRS) за второто тримесечие, изчислени към 30 юни 2010 година. Въпреки продължаващите условия на рецесия приходите на повечето бизнес направления на компанията се увеличават спрямо второто тримесечие на 2009 година. Добрите резултати при черната и домакинската техника компенсират спада в печалбите при мобилните комуникации.

Продажби и печалба
LG отчита продажби на обща стойност 14,4 трилиона корейски вонове (12,4 млрд. щ.д.) и оперативна печалба 126 млрд. вонове (108 млн. щ.д.) през второто тримесечие на 2010 година. В корейски вонове консолидирните продажби са намалели с 0,7% (в щ.д. се отчита покачване от 10%.), а нетната печалба съответно спада с 33% в корейски вонове (26% в щ.д) спрямо същия период на миналата година.

Заради засиленото търсене на плоскоекранни телевизори LG Home Entertainment Company отчита ръст на приходите от 4% спрямо предходното тримесечие и 19% ръст спрямо същия период на миналата година, като продажбите достигат обща стойност от 5,4 трилиона корейски вонове (4,6 млрд. щ.д.), а оперативната печалба е 28 млрд. корейски вонове (24 млн. щ.д.). Продадени са с 47% повече плоскоекранни телевизори в сравнение със същия период на миналата година, като общият им брой достига 6,3 млн. уреда. Силното търсене, разширяването на премиалните серии продукти и представянето на нови модели LED телевизори ще продължат да осигуряват печалба на Home Entertainment Company и през третото тримесечие на 2010 година.

LG Mobile Communications Company реализира 30,6 млн. продукта през изминалото тримесечие, с което бележи ръст от 13% спрямо предходното тримесечие и 2% спрямо същия период на миналата година благодарение на устойчивия ръст на развиващите се пазари и представянето на нови модели смартфони като Ally и Optimus Q. Продажбите регистрират ръст от 5,8% спрямо предходното тримесечие, но спад от 29,5% спрямо същия период на миналата година. Същевременно оперативната печалба при мобилните телефони е намаляла спрямо същия период на 2009 година заради инвестиции в развойна дейност и разширяване на каналите за достъп и засилване на влиянието на развиващите се пазари.

При LG Home Appliance Company има ясна тенденция на постоянно успешно представяне, за което свидетелства ръст на продажбите от 16,5% или обща стойност 2,7 трилиона в корейски вонове (29% ръст или обща стойност 2,3 млрд. в щ.д.) спрямо същия период на предходната година. В същото време оперативната печалба достига 185 млрд. корейски вонове (159 млн. щ.д.). Засилените продажби в Северна Америка, Азия, Средния Изток и Африка, както и увеличеното търсене на развиващите се пазари доведоха до ръст на продажбите с 30% на външните пазари на компанията в сравнение със същия период на 2009 година. The Home Appliance Company планира да запази силното си представяне с въвеждането на продукти като пералнята 6 Motion с предно зареждане, директно задвижване и линеарен компресор, като същевременно разшири портфолиото си в здравния сектор и в производството на електронни компоненти и оборудване.

LG Air Conditioning Company регистрира ръст на продажбите от 0,3% достигайки до обща стойност 1,6 трилиона корейски вонове (11% ръст и обща стойност 1,4 млрд. в щ.д.) спрямо същия период на миналата година. Същевременно компанията отчита оперативна печалба от 59 млрд. корейски вонове (51 млн. щ.д.). Конкурентоспособността й на световните пазари ще бъде засилена с въвеждането на нови енергоспестяващи модели, както и с инвестиции в слънчеви батерии и LED технологии, като основни катализатори за ръст вбъдеще.

LG Business Solutions Company отчита продажби за 1.2 трилиона корейски вона (1.0 млрд. щ.д.), което представлява ръст от 14.7% на годишна база в резултат от нарастващото търсене в световен мащаб на монитори с ТВ функции и на LED монитори. Компанията ще продължи да търси нови възможности в търговските и автомобилните сектори чрез представянето на нови решения и изграждане на нови партньорства.


 


Финансов отчет и неоперативни позиции
Нетната печалба за второто тримесечие на 2010 г. нараства с 27% спрямо предходното тримесечие до 856 млрд. корейски вона (739 млн. щатски долара) в резултат на печалба от 815 млрд. корейски вона от преустановени дейности, тъй като LG Innotek бяха изключени от консолидираните данни на LG. LG Innotek бяха изключени от тези данни поради намаления дял на LG Electronics под 50% през април като резултат от емитирането на акции от страна на LG Innotek заради превръщането на конвертируеми облигации и гарантирани облигации.

LG възприе Международните стандарти за финансова отчетност (МСФО) през 2010 година с цел уеднаквяване на глобалните стандарти на компанията за счетоводство и финансова отчетност. 94-те дъщерни дружества на LG, в които компанията притежава повече от 50% от акциите, бяха  са консолидирани по МСФО.



Бизнес насока и очаквания за Q3 на 2010 г.
Компанията очаква умерен ръст през третото тримесечие на 2010 г. на фона на продължаващото възстановяване на световната икономика. LG ще продължи да представя нови продукти в основните категории, в това число и в сегмента смартфони. Същевременно компанията ще продължи да инвестира усилено в нови разработки и развойна дейност, маркетинг и разработване на премиални продукти, за да затвърди силните си позиции в съответните категории.

Описание на валутните курсове
Сумите в корейски вонове (KRW) съответстват на щатски долари (USD) по осреднен курс за тримесечен период съответно за всяко тримесечие: 1163 KRW за 1 USD за Q2 на 2010 г. и 1291 KRW за 1 USD за Q1 на 2009 г.

Тагове: