На фона на проблемите в ИТ индустрията последните финансови резултати на Lenovo бележат такива положителни рекорди, че ни провокираха да открием тайната на успеха на тази компания. Дори да не я разгадаем, това истинско success story може да вдъхнови всеки да потърси своята.


Официалната информация

В средата на февруари Lenovo Group обяви резултатите си за третото тримесечие на финансовата 2011/2012 година – т.е. това, което приключи на 31 декември 2011. Това е единадесетото поредно тримесечие, в което компанията отчита по-бърз растеж от индустрията като цяло, и девето поредно, в което печели класацията за най-бързо растяща компания сред четирите най-големи PC производители. Но това не е просто поредното успешно тримесечие. В него Lenovo отбеляза рекорди, които привлякоха вниманието на всички. Да започнем с най-високия в историята й пазарен дял на световния пазар – 14.0%, и най-високия си пазарен дял в родината си Китай – 35.3%, което е покачване съответно с 3.7 и 3.1 пункта на годишна база.

Вторият най-голям PC производител в света


А сега внимание!

Продажбите на Lenovo за това тримесечие са се увеличили с цели 44% на годишна база – до рекордните US$8.4 милиарда през третата финансова четвърт на годи­ната! Докато световната PC индустрия като цяло се бори да запази настоящите си пазарни позиции, доставките на  Lenovo се увеличават с впечатляващите 37%, изпреварвайки ръста на индустрията в Китай, на развиващите се и развитите пазари.
И преди да кажете, че тук сигурно има някакъв трик със спонсориране на партньори или нещо друго за постигане на изкуствен ръст – вижте една друга цифра, скрита много по-назад във финансовите отчети. Става дума за съотношението на разходите към приходите, което се е увеличило едва с 0.1 пункта – от 9.0% до 9.1% на годишна база. Което значи, че компанията не просто излиза напред в класациите за обороти и пазарни дялове, а генерира истинска печалба за свои­те акционери.

11 поредни тримесечия с ръст, по-бърз от този на пазара


Ако сте акционер на Lenovo…

Ето какво би ви заинтригувало. През третото финансово тримесечие печалбата на Lenovo преди данъци се е покачила с 59% на годишна база до рекордните US$192 милиона! Брутната печалба – с 47% до US$954 милио­на! Оперативната печалба за третото тримесечие е US$193 милиона, докато печалбата за разпределяне към акционерите се е увеличила с 54% на годишна база до US$153 милиона. Или, ако сте акционер, за това финансово тримесечие всяка акция ви е донесла доходност от 1.50 US цента. А точно преди година доходността й е била 1.03 US цента.

Рекорден за компанията пазарен дял от 14%


Малко география

Компанията бележи значителни увеличения в своите продажби. През това тримесечие, в Китай Lenovo достига най-високия дял в историята си – 35.3%. Консолидираните продажби в развитите страни демонстрират увеличение от цели 81% на годишна база, което се дължи главно на успеха в Япония след създаването на съвместното дружество с NEC и в Германия -  след придобиването на Medion. Нарастващото търсене на бизнес персонални компютри в Западна Европа и Северна Америка доведе до внушителното увеличение с 67% на доставките на компютри на Lenovo на годишна база, на фона на 8-процентния спад в индустрията в развитите пазари. В Северна Америка доставките на PC на Lenovo се повишиха с 40% на пазар, който отбеляза спад със 7%.

23% ръст на доставките на преносими компютри в развиващите се пазари, което надхвърля пет пъти 4% ръст на индустрията в региона

Ръстът на Lenovo за развиващитесе пазари на годишна база е 13%. Специално за компютърния сегмент, доставките на компютри на Lenovo в тях са нараснали с 23% през третото тримесечие, което надхвърля пет пъти 4-процентното увеличение на индустрията там. Пазарният дял на Lenovo   достига 7.8%, с особено силни резултати в Индия, Латинска Америка и Русия.

Доставчик номер 1 в света в сегментите бизнес PC и потребителски настолни решения


Лаптопи, но не само

В България свързваме Lenovo основно с лаптопите.  И наистина латопите са „виновник” за 53% от общите приходи от продажби на компанията в глобален мащаб. И са наистина „герои” – доставките на преносими компютри през третото финансово тримесечие се повишиха с 41% на годишна база спрямо ръст за цялата индустрия от едва 3%. Интересно е все пак, че компанията произвежда още настолни компютри, смартфони, таблети и дори смарт телевизори. Всъщност Lenovo е вторият най-голям доставчик на таблети в Китай според последните оценки за индустрията.

59% по-висока печалба на годишна база. 41% ръст на доставките на преносими компютри спрямо ръст на индустрията от едва 3%

 

Тагове: