Третото поколение на легендарния модел на VW – Beetle, направи световната си премиера на автомобилния салон в Шанхай, а дилърите на компанията започват да събират поръчки за колата от лятото. Beetle, в чието означение вече отсъства New, излиза на пазара в САЩ наесен, а в началото на 2012 ще се продава и в Европа.

Новото поколение на VW Beetle се отличава с някои характерни особености от своя предшественик. Създателите на автомобила държат да се отбележи, че Beetle e вече по-голям и просторен автомобил, който има амбиции да се продава еднакво добре на пазарите в цял свят, а не само в Щатите, както беше досега. И нещо много важно – Beetle вече не е автомобил само за момичета. Моделът дълго време беше №1 сред предпочитанията на колежанките от другата страна на Атлантика и това на практика лиши дилърите от възможността да го продават на друг тип клиенти. И затова пазарните специалисти на VW в САЩ възродиха една стара максима: „Можеш да продаваш на момичетата коли, които са предназначени да се харесват на момчета, но обратното твърдение изобщо не работи.”

VW Beetle версия 2012 е сериоз­но пораснал – дължината е почти 4.3 метра (увеличението е с 152 мм), широчината е вече малко над 1.8 метра (+84 мм в сравнение с предишното поколение), а височината на автомобила е намалена – с 12 мм до почти 1.5 метра.


Световен автомобил

Във VW планират пазарна експанзия при представянето на новия Beetle в над 70 държави, като основните ще са отново САЩ, Мексико, Китай, много европейски страни, Китай, Австралия и Нова Зеландия. Макар от компанията да не го признават, идеята е да се повтори световният успех на Mini – различни разновидности на един основен модел, който се харесва в цял свят.

Но освен освежения дизайн Beetle има още един силен коз – богата гама двигатели, като за американския пазар те се покриват с моторите, които VW предлага в популярните модели Golf и Jetta. Основният двигател за щатския пазар ще е 2.5-литров бензинов 5-цилиндров агрегат с мощност 170 конски сили. Негова алтернатива ще е 4-цилиндровият бензинов мотор с турбо с обем 2 литра и мощност 200 конски сили. Към края на 2011 или началото на 2012 на американския пазар своя дебют ще направи и турбодизеловата версия на Beetle с 2-литров 4-цилиндров мотор с мощност 200 конски сили.

За останалата част на света са предвидени още една порция напълно нови мотори с по-скромен обем и мощности, които започват от 105 конски сили, а бензиновите версии ще бъдат допълнени от вече споменатия TDI двигател с 2 литра работен обем и мощност 200 конски сили.

Третото поколение на легендарния модел ще дебютира в три възможни нива на обзавеждане – Beetle, Design и Sport. Всяка от тях ще предлага различно оборудване на отделните пазари, като ще е съобразена с местните вкусове и обзавеждането на моделите на преките конкуренти на модела. Най-късно – в края на 2012 или началото на 2013 Beetle ще се появи в Южна Америка.


Достъпен и масов автомобил

При представянето на VW Beetle в Ню Йорк шефът на американското поделение на компанията Джонатан Браунинг не назова цените на отделните версии на автомобила. Но предпочете да обясни, че третото поколение на Beetle се връща към формулата, наложена при представянето на първообраза на модела през 30-те години на миналия век: „Достъпен за основната част от населението.

Сега остава да видим дали населението ще хареса модела, който трябва да запази дамската част от купувачите на своя страна и в същото време да привлече нови клиенти – основно от силния пол.

Ако отново потърсим сравнение с Mini, то няма как новият Beetle да е толкова достъпен, колкото се надяват в компания­та. В Щатите базовата цена на Mini е 20 100 долара, там някъде ще тръгват и цените на Beetle. А първите месеци – основно до Нова година, ще покажат дали формулата на третото поколение на легендарния модел ще е успешна.

Тагове: