Електрическите превозни средства дават възможност за уникални визии, които отварят света на автомобилния дизайн по много начини. И макар че този демонстрационен автомобил Renault Filante Record 2025 не е точно това, което бихме нарекли концепция за производство, той е един от най-яките автомобили, които сме виждали от Франция от много време насам. Ето какво знаем досега за едноместния модел, фокусиран върху електрическата ефективност.

Renault Filante Record 2025 е почит към някои от най-впечатляващите рекордьори на марката през миналия век, включително модели като 40 CV des Records от 1925 г., Nervasport des Records от 1934 г. и Étoile Filante от 1956 г. Тези машини служеха за подчертаване на възможностите на марката по отношение на скоростта и издръжливостта, докато новият модел е фокусиран повече върху ефективността. Самият пакет се базира на поръчков акумулаторен пакет с капацитет 87 киловатчаса, доставен от Ampere, като клетките са интегрирани директно в пакета без изисквания за междинни модули. Renault се надява да използва тази машина, за да постави нов рекорд за ефективност на електромобил през първата половина на годината, така че елегантната батерия е задължителна. Размерът на комплекта е избран така, че да отразява агрегата в серийния електрически SUV Scenic E-Tech, въпреки че опаковането му е предизвикателство.

Широчината на автомобила е малко над 67 инча, което е с около три и половина инча по-малко от тази на съвременната Honda Civic. Височината му е малко под 47 инча, което го прави удобно разположен под Mazda Miata. Освен това е само с една педя по-къс от повечето американски SUV с три реда, което придава на автомобила доста впечатляващи пропорции. Тази дължина е целенасочена, за да подпомогне аеродинамиката - решаващ аспект за предизвикателството за ефективност. Благодарение на широкото използване на въглеродни влакна и алуминиеви сплави в съчетание с адитивни производствени техники Renault Filante Record 2025 тежи под 2200 кг, въпреки че 1323 от тези килограми се падат на самия акумулаторен блок.

Скулптираната каросерия е едновременно ар деко и футуристична и отразява ясното вдъхновение на марката от изтребителите. Големият покрив поставя водача на показ, а синият оттенък улеснява визуалния преход към небето. Обтекателите на предните и задните колела са едновременно стилни и спомагат за подобряване на аеродинамичната ефективност, като работят в комбинация с поръчковата гума Michelin, използваща енергоспестяваща смес и тънка форма. Всички основни контролни уреди се осъществяват по кабел, като ускорението и спирането се управляват с ръчни бутони на волана. Водачът също така седи наклонен назад като състезател от Формула 1, което само допълнително допринася за уникалната настройка на управлението. Със сигурност изглежда, че гледката отпред е страхотна.

През пролетта предстоят допълнителни тестове в аеродинамичен тунел, но автомобилът ще бъде показан предварително на автомобилното изложение Rétromobile в Париж от 5 до 9 февруари. По-късно през годината инженерите ще започнат да придвижват автомобила по пътя му към рекордите на Renault. Да се надяваме, че наученото ще помогне за подобряване на ефективността на пътните автомобили на марката или поне ще вдъхнови дизайнерите да мислят нестандартно още малко.

Снимка: Unsplash/Renault

Виж още: Vodafone демонстрира първия в света сателитен видеоразговор със стандартен мобилен телефон