
Lenovo Group Limited заедно със своите дъщерни дружества („Групата“) обяви резултатите за четвъртото тримесечие и цялата финансова 2024/25 година, отчитайки значително увеличение на общите приходи и печалба. За цялата година приходите на Групата са нараснали с 21% на годишна база до 69.1 млрд. щатски долара, което е вторият най-висок годишен приход на Групата в нейната история. Нетната печалба се е увеличила с 36% на годишна база до 1.4 млрд. щатски долара на база, различна от Хонконгските стандарти за финансово отчитане (не-HKFRS). Двигателите за диверсифициран растеж на Групата продължават да се ускоряват, като съотношението на приходите, различни от бизнеси, обвързани с персонални компютри, се е увеличило с близо пет пункта на годишна база до 47%. Всички те се представят силно и постигат стратегическите си намерения и финансови цели, а всички географски области на продажби отбелязват двуцифрен ръст на приходите на годишна база, което отразява силата на диверсифицирания бизнес на Групата и устойчивото ѝ глобално присъствие.
Резултатите се дължат не само на фокуса на Групата върху изпълнението на ясна стратегия, но и на нейните цялостни интегрирани глобални операции (дизайн, прогнозиране на търсенето, снабдяване, производство, маркетинг, продажби и услуги), ODM+ производствен модел и модел на глобални ресурси/местна доставка. През последните 20 години на управление на глобален бизнес Lenovo е изградила присъствие, което се гордее с над 30 производствени обекта (вътрешни или аутсорсинг) на 11 различни пазара по света. Комбинацията от тези фактори дава на Групата максимална гъвкавост и устойчивост за справяне с несигурности и по-добра адаптивност към пазарните условия.
Lenovo продължава да дава приоритет на инвестициите в иновации, като разходите за научноизследователска и развойна дейност са се увеличили с 13% на годишна база до 2.3 млрд. щатски долара. През изминалата година Групата отбеляза няколко ключови анонса, инвестиции и постижения като част от своята хибридна стратегия за изкуствен интелект. Те включват пускането на пазара на персонални компютри с изкуствен интелект, където Lenovo вече е номер едно в световен мащаб в категорията персонални компютри с Windows AI; представянето първия сгъваем телефон с Moto AI; хиперрастеж в бизнеса със сървъри с изкуствен интелект; създаването на основни решения и възможности за услуги с Lenovo Hybrid AI Advantage и най-скорошното лансиране на първите персонални и корпоративни супер агенти с изкуствен интелект на Групата на събитието Tech World в Шанхай.
Гледайки напред, Lenovo остава уверена, че фокусът ѝ върху иновациите и хибридния изкуствен интелект, заедно с глобално балансирания ѝ бизнес и гъвкавата, устойчива верига за доставки не само ще поддържат, но и ще подобрят конкурентоспособността ѝ на пазара.
Бордът на директорите на Lenovo обяви окончателен дивидент от 3.9 щатски цента, или 30.5 хонконгски цента, на акция за фискалната година, приключила на 31 март 2025 г.
Цитат на Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo:
„Изминалата година беше една от най-успешните в нашата история – въпреки сериозната макроикономическа несигурност. Постигнахме силен ръст на приходите, като всички наши бизнес направления и географски региони отбелязаха двуцифрен растеж, а крайният резултат нарасна дори още по-бързо.
Стратегията ни, фокусирана върху развитието на изкуствения интелект, отчете значителен напредък както при персоналния AI, така и на корпоративно ниво, като изградихме стабилна основа за лидерство в новата ера на AI.
С 20 години опит в управлението на глобален бизнес и успешно справяне с предизвикателствата съм уверен, че нашата оперативна ефективност и постоянните инвестиции в иновации не само ще поддържат, но и ще засилят нашата конкурентоспособност.“
Резултати на групата за четвъртото тримесечие на финансовата 2024/25 г.: Приходите и нетната печалба извън HKFRS се увеличиха с над 20%, двуцифрен ръст на приходите на годишна база във всички бизнеси
· Приходите на групата нараснаха с 23% на годишна база до 17 млрд. щатски долара, с двуцифрен ръст на приходите на годишна база във всички бизнеси.
· Нетната печалба се увеличи с 25% на годишна база извън HKFRS до 278 млн. щатски долара.
· Групата за интелигентни устройства допълнително засили лидерството си на пазара на персонални компютри и увеличи разликата с играч номер две на годишна база с още един пункт. В същото време приходите от смартфони надминаха пазара с 12 пункта, а глобалната ѝ класация по приходи от смартфони вече е номер четири на всички пазари извън Китай.
· Групата за инфраструктурни решения постигна рентабилност за второ поредно тримесечие, със свръхръст на приходите от над 60% на годишна база.
· Групата за решения и услуги постигна 18% ръст на приходите на годишна база и рекорден оперативен марж от 22.7%.
Резултати за цялата година:
Групата на интелигентни устройства (IDG): Лидерството на пазара се засили с постиженията в областта на персоналния AI
Резултати за финансовата 2024/25 година:
· Общите приходи на IDG нараснаха с 13% на годишна база до 50.5 млрд. щатски долара, с оперативен марж в исторически високия диапазон от над 7%.
· Персоналните компютри разшириха лидерството си на пазара, увеличавайки разликата с играч номер две с почти 1 пункт до 3.6 пункта, и запазиха водеща в индустрията рентабилност.
· Персоналните компютри с изкуствен интелект надхвърлиха целевия обем за годината, като Lenovo вече е лидер в световен мащаб в категорията персонални компютри с Windows и изкуствен интелект.
· Приходите от смартфони достигнаха най-високата си точка от придобиването на Motorola Mobility, със свръхрастеж от 27% на годишна база. Наблюдаваше се стабилен растеж на пазарите в Азиатско-тихоокеанския регион и EMEA, допълвайки традиционните бастиони на Латинска Америка и Северна Америка.
· Бизнесът с таблети постигна двуцифрен ръст на обема на продажбите на годишна база.
· През фискалната 2024/25 г. бяха пуснати иновативни форм-фактори в портфолиото от компютри и смартфони с изкуствен интелект на Lenovo, включително ThinkBook Plus Gen 6 със сгъваем дисплей, преносимата игрална конзола Legion Go S и ултрапремиум ThinkPad и Yoga Aura Editions. Motorola разшири лидерството си в сгъваемите устройства с най-новия Motorola razr, вече подобрен с възможности за moto AI.
· В бъдеще IDG ще продължи да изгражда екосистема от приложения, задвижвани от изкуствен интелект, за да осигури безпроблемни изживявания между различни устройства и екосистеми, както и да доразвие супер агентите с изкуствен интелект, които наскоро бяха представени на събитието Tech World на Групата в Шанхай.
Групата за инфраструктурни решения (ISG): Хиперрастеж, печалба през втората половина на годината, движеща сила на хибридната инфраструктура
Показатели за фискалната 2024/25 година:
· ISG отбеляза година на хиперрастеж с приходи, нараснали с 63% на годишна база до рекордните 14.5 млрд. щатски долара. Оперативният марж беше значително подобрен и ISG достигна точка на нула за втората половина на фискалната година.
· Бизнесът с доставчици на облачни услуги (CSP) продължи да се разраства през годината със самоподдържаща се рентабилност.
· B2B бизнесът (Enterprise/SMB) отбеляза силен импулс с приходи, нараснали с 20% на годишна база до рекордно високо ниво.
· Бизнесът с AI сървъри също постигна хиперрастеж благодарение на нарастващото търсене на AI инфраструктура, като водещите в индустрията решения за течно охлаждане Neptune™ на Lenovo бяха ключов фактор зад този бърз растеж.
· С поглед към бъдещето ISG ще продължи да изпълнява своята стратегия за CSP и E/SMB, ще опрости продуктовото си портфолио, ще засили възможностите си за излизане на пазара и ще подобри оперативната устойчивост, за да стимулира стабилен и балансиран растеж във всички географски региони и устойчива рентабилност.
Група за решения и услуги (SSG): Висок марж и двигател на трансформация с висок растеж, разгръщащ хибридното предимство на изкуствения интелект
Резултати за фискалната 2024/25 година:
· SSG допълнително затвърди ролята си на двигател на трансформация на Групата, като приходите нараснаха с 13% на годишна база до 8.5 млрд. щатски долара, с оперативен марж от 21.1%.
· Бизнесът с услуги за поддръжка продължи стабилния си растеж, подобрявайки потребителското изживяване на хардуера.
· Бизнесът с решения и „като услуга“ нарасна още по-бързо, като сега представлява близо 60% от приходите на SSG, като по-специално предложенията с изкуствен интелект генерират инерция.
· С поглед към бъдещето SSG ще продължи да изгражда възможности в рамките на Lenovo Hybrid AI Advantage, като същевременно разширява и задълбочава портфолиото си от корпоративни решения.
Акценти в ESG (екологични, социални и управленски) аспекти
Lenovo постигна напредък по своите ангажименти в областта на околната среда, социалните въпроси и управлението през финансовата 2024/25 година и е на път да постигне целите си за намаляване на емисиите до 2030 г., съобразени с инициативата „Научнообосновани цели“. Lenovo се гордее, че през изминалата година получи глобални признания, като например Златната награда в категорията „Най-устойчиви компании/организации“ на Наградите за най-добро корпоративно управление и ESG, организирани от HKICPA, както и Платинения медал от EcoVadis, поставяйки Lenovo в топ 1% от всички компании, оценени от EcoVadis по целия свят. Lenovo получи признание AAA в оценките за ESG на MSCI и признание в списъка A от CDP за лидерство в областта на изменението на климата (A) и водата (A-). Приемането на хора от всякакъв произход и способности е от решаващо значение за визията на Lenovo за предоставяне на по-интелигентни технологии за всички. През 2024 г. Lenovo беше отличена като Най-добро работно място за включване на хората с увреждания за четвърта година в САЩ, с експанзия в Бразилия и Обединеното кралство. Като част от фокуса на Lenovo върху предоставянето на по-интелигентен изкуствен интелект за всички компанията е приела ръководни принципи, които подкрепят отговорното, етично и безопасно разработване, внедряване и използване на изкуствен интелект. Lenovo е засилила вътрешното си управление, като се е ангажирала с публични инициативи като Пакта за изкуствен интелект на Европейската комисия. Повече подробности за напредъка на компанията ще бъдат публикувани в годишния ESG доклад, публикуван в края на юни.
Снимки: Lenovo