Колко често виждате нотификацията: “X е на живо в момента.”? Май прекалено често? Почти всеки ден някой от вашите приятели пуска видео на живо (live streaming) и предава на живо преживяването си в момента. Понякога е нещо интересно, а понякога е просто някакъв купон, който не интересува никого. Добро или лошо - Facebook иска да ви накара да стриймвате повече.

Компанията планира да стартира огромна рекламна кампания, включително телевизионни реклами и билборди, с която да накара своите 1.7 млрд. потребители да стриймват повече, съобщава Wall Street Journal, цитирайки свои източници.

Припомняме, че Facebook Live, стартирала през април, вече се използва масово от големите издатели на съдържание и публични фигури, като някои от тях са получили милиони долари от Facebook, за да стриймват определен брой живи предавания всеки месец.

С тази нова рекламна кампания обаче Facebook не таргетира публичните и известните личности, а обикновените потребители, които “не стриймват достатъчно”, твърдят източници на изданието. Кампанията се готви от вътрешния рекламен отдел на компанията (The Factory), който ще използва видео записи от минали живи предавания, за да обясни как работи услугата. Идеята била да се “покаже на хората какво може да бъде постигнато чрез Facebook Live”.

Интересното е, че Facebook рекламира по телевизията ужасно рядко, като последната кампания на гиганта беше пусната миналата година. Използването на всички възможни канали за реклама показва само колко много е ангажирана Facebook с тази на пръв поглед обикновена функция като Live.

Facebook отдавна иска да се наложи като “video first” компания и да се конкурира директно с YouTube на Google, която предлагa стрийминг на живо много отдавна. В същото време предаването на живо от страна на обикновените потребители също не е иновация на Facebook - компании като Ustream и Twitch предлагат подобна услуга, но тя е и тяхна единствена. Това, което Facebook може да предложи, може да бъде разгледано по няколко направления:

Аудитория - компанията предлага 1.7 млрд. потребители в най-голямата социална мрежа в света

Достъпност - ползването на услугата е лесно и разбираемо за всички

Реакции - по време на стрийминга потребителите могат да “реагират” с лайкове, емотиконки и директни коментари под видеото.

Запис - компанията предлага и възможност запис на живото предаване да бъде гледан почти веднага след приключване на предаването. Така потребителите получават цялостното прежияване - видеото, реакциите на хората и коментарите в един запис.

Още преди време стана ясно, че Facebook е предложила апетитни договорни условия на някои от най-популярните влогъри в света, за да публикуват видео съдържанието си първо и ексклузивно във Facebook. Освен това компанията плаща и на редица издатели за публикация на видеа. Още през юни WSJ съобщи, че Facebook се е съгласила да плати 50 млн. щатски долара на 140 издателя и публични лица, за да поддържат регулярни живи предавания.

На този етап не е ясно колко ще похарчи Facebook за новата кампания, нито кога ще започне тя. The Factory се ръководи от Скот Тратнър, който е бивш мениджър на рекламния отдел на Apple, ръководил кампаниите на iPod и iPhone.

Стриймингът на живо е приятна опция за хората, които имат какво да покажат на света, но в същото време доста противоречива практика в света на Facebook. Наскоро Facebook премахна, а после върна видеото на жена от Минесота, която показа чрез Facebook Live как приятелят й умира, след като е застрелян от полицай. Чрез услугата са стриймвани редица противоречиви събития като това с френския терорист, който държеше дете като заложник.

Прочетете: Facebook стартира Marketplace, за да ви улесни в покупката и продажбата на стоки