В ново изследване от Juniper Research се казва, че вследствие на прогреса на развлекателните устройства и увеличението на броя на смартфоните, до 2017 година може да се появят мобилни приложения във всеки пети автомобил на развитите пазари в Северна Америка и Западна Европа. Успехът на новите стандарти (например MirrorLink) става определящ в създаването на база за разцвет на системите за мобилни приложения в автомобилите, споменава се в проучването.
Въпреки че Juniper Research прогнозира устойчив ръст в областта на по-традиционните вградени услуги за потребителите, очаква се, че успешното съчетаване на смартфоните и автомобилните приложения ще намали цената на вградените телематични услуги от производителите на автомобилите. В изследването се отбелязва, че „Големият масив от данни", получен от предоставянето на телематичните услуги, може да стане източник за неочаквани печалби за компаниите, предоставящи тези услуги, и за самите производители на автомобили.
„Все повече хора си купуват последните модели смартфони. Добавяйки към това стандартизирания подход към качване на приложения в компютъра на автомобила, ние виждаме, че бариерите относно по-нататъшното сливане на телефона и автомобила практически изчезват", казва авторът на това изследване Антъни Кокс.