Спонсорираните постове (sponsored stories) във Facebook са тема, която буди интересни спорове в мрежата, а и извън нея. Със сигурност сте виждали такива в лентата вдясно от потока - това са съобщенията от типа "Потребителят X хареса страница X". Много от регистрираните във Facebook обаче не знаят, че тези публикации всъщност са платени реклами от страна на компаниите зад съответните фенстраници. 

Практиката обаче е незаконна според калифорнийския граждански процесуален кодекс. Той твърди ясно, че използването на чуждо име или образ без неговото изрично съгласие трябва да се санкционира. Именно калифорнийските власти заведоха дело срещу Марк Закърбърг. Наскоро стана ясно, че щатът е спечелил. 

Съдът отреди Facebook да плати 10 милиона долара под формата на дарение с цел благотворителност, а спонсорираните истории продължават да функционират. 

А знаете ли, че социалните мрежи са забранени в Етиопия?

 

Тагове: