GloBul отчете нетна печалба от над 51 милиона лева за 2005 г. като чувствително подобри своите резултати спрямо предходната 2004 г., когато отчете загуба от 16 милиона лева.
Компанията регистрира оперативни приходи от 536 милиона лева за 2005 г., което представлява над 54% ръст спрямо 2004 г., отчетено според Международните счетоводни стандарти.
Общото увеличение на приходите се дължи на 61% увеличение в постъпленията от месечни абонаментни такси, разговори, SMS и трансфер на данни и 43% ръст при приходите от взаимно свързване.
Приходите преди данъци, лихви, отчисления и амортизации надминаха 183 милиона лева спрямо 89 милиона лева за предходната година.
През 2005 г. клиентската база на компанията нарасна с 47% спрямо 2004г. и достигна 2 393 717 абонати. Към края на изтеклата година потребителите на предплатените услуги на GloBul достигнаха 1 604 428, докато броят на абонатите с месечен договор достигна 789 289. Съотношението между потребителите на предплатени и абонаментни услуги е 67% към 33%.
Силните резултати на компанията за 2005 г. бяха благоприятно повлияни от стабилното потребление на предплатените услуги, продължаващия растеж в потреблението и в броя на абонатите на услугите с месечен абонамент и качественото покритие 97% от територията и 99,6% от населението на страната.
Компанията чувствително увеличи своята мрежа от роуминг-партньори и това доведе до съществен ръст в приходите от роуминг-услуги. Понастоящем, GloBul има споразумения за роуминг с 289 оператори в 134 страни, а роуминг услугите са достъпни както за абонатите на месечен абонамент, така и за потребителите на предплатената услуга b-connect.
Изпълнителният директор на GloBul, Танасис Кацирубас коментира резултатите за 2005 г. така: GloBul е много важен играч на пазара. Ние сме последователни в нашите обещания към потребителите и обществото. GloBul се вслушва в нуждите на хората и предлага качествени услуги на достъпни цени. Като част от COSMOTE Group GloBul ще продължи да инвестира в нови високотехнологични услуги. До края на тази година GloBul ще промени търговското си име и ще оперира под марката COSMOTЕ.
Изпълнителният директор на COSMOTE Group, Евангелос Мартигопулос, коментира: След като инвестира в много добре развита и стабилна мрежа, едновременно с това фокусирайки се върху конкурентна търговска политика, GloBul продължава да постига забележителни резултати в много аспекти.
През изтеклата година GloBul затвърди своята позиция като една от най-бързо развиващите се и обществено значими компании в страната. През май 2005 г. компанията получи лиценз за изграждане и експлоатация на мобилна далекосъобщителна мрежа от трето поколение по стандарт UMTS, както и лиценз за фиксирана телефония.
В началото на август 2005 г., водещият мобилен оператор в Гърция COSMOTE придоби 100% от дяловете в GloBul и компанията стана част от групата на един от най-печелившите и бързо развиващи се мобилни оператори в Европа с операции в четири балкански страни.
През 2005 г. GloBul чувствително разшири и обогати гамата на предлаганите от компанията продукти и услуги.
GloBul бе първата компания в България която през 2005 г. предложи интегрирано решение за фиксирана и мобилна телефония т.н. мобилна виртуална частна мрежа (мVPN), както и първата SIM карта с два мобилни номера GloBul 2in1.
Новост на българския пазар бяха и лансираните през септември Фамилни абонаментни програми, както и новата b-connect hitTARIFF, която предложи още по-достъпна и евтина предплатена комуникация. Услугата smart roaming позволи на потребителите на предплатената услуга b-connect първи в България да използват мобилна комуникация и в над 130 страни по света.
Дистрибуторската мрежа на компанията също продължи да се разширява и към края на 2005 г. обхваща над 600 търговски обекта в цялата страна.
GloBul участва в обществения и културен живот на страната чрез своите социални и обществени програми. Програмата Покрив за българската култура подкрепя редица образователни и социални проекти както и дейности по съхраняването и популяризирането на българската култура и историческо наследство. Сред основните акценти в тази програма са Международният проект за биозащита на Мадарския конник, подкрепата за спектаклите на ансамбъла на Нешка Робева, дарение на брайлови книги за библиотеката на Националното читалище на слепите Луи Брайл и др.
Социалната програма Да чуем детските мечти стартира в края на 2005 г. с мащабна дарителска акция, в която компанията дари всички приходи от SMS-и, изпратени на Коледа за дейности за подобряване на комуникативните умения и общото здравословно състояние на българските деца, които ще продължат и през 2006 г.

Тагове: