Според много анализатори и дори според самия главен изпълнителен директор на HTC, Питър Чоу, основна роля за по-слабото представяне на компанията в последните тримесечия има липсата на агресивен маркетинг. HTC взема пример от Samsung, чиято мултимилиардна маркетингова стратегия успя да изстреля компанията до първото място в Android сегмента при смартфоните и изоставя дългогодишното си мото "Quietly Brilliant" ("Тихо брилянтни").
Бенджамин Хо от компанията споделя, че тайванците ще разчитат повече на силните страни на новия си флагман, One, и на думите bold, authentic и playful (дързък, автентичен и игрив). По-важно е, че компанията увеличава бюджета си за дигитален маркетинг с цели 250% и този за печатен със 100%. По неофициална информация това не го прави по-голям от този на Samsung или Apple, но първите резултати от промяната вече са на лице - HTC One бе рекламиран в рамките на Шампионска лига.