Интернет е най-бързо развиващата се медия у нас, с най-голям ръст на рекламните бюджети спрямо първата половина на 2007 - 71,4%. Това не е изненадващо, тъй като интернет набира скорост в България, а и първоначалната база е доста по-ниска.

Делът на разходите за реклама в интернет спрямо общите разходи за реклама в България обаче все още е нисък: едва 2,1% до месец юни 2008 г. (1,5% за същия период на 2007-а). Разходите за реклама в интернет са и пряко свързани с потребителите на медията. През януари те са били 2 милиона и 680 хиляди души, а през юни вече са със сто хиляди души повече.

Дванайсет медийни групи привличат над 90% от рекламата в интернет. Най-големите от тях са Dir.bg, Netinfo u Investor. Българските рекламодатели все по-често се насочват към тази медия, защото тя става все по-значима заради аудиторията, бива измерима, предлага гъвкави, цени, разнообразни формати и форми на реклама.

От началото на 2008 година у нас има две конкуриращи се измерващи аудиторията и рекламата в интернет системи - "Гемиус" и"Нилсен". И двете системи предоставят данни за броя интернет потребители, техният профил, най-посещаваните сайтове и категории сайтове. Анализите им помагат на рекламодателите да "уцелват" по-точно техните потребители и в интернет.
При инфлация от 14,2% през първото полугодие на годината, общите разходи за реклама отбелязват ръст от 19,1% спрямо същия период на 2007 г. Друга причина за повишаването на инвестициите за реклама е увеличението на покупателната способност, достъпността на кредитите и т.н.

Общите брутни бюджети за първите шест месеца на 2008 г. са 580,9 милиона лева. За същия период на 2007 г. цифрата е 469,9 милиона. Точна сума на нетните инвестиции за реклама е трудно да бъде пресметната, но може да се приеме, че те са около 60% от брутните бюджети.

Като цяло Топ 10 на рекламодателите е един и същи и за двата периода. Традиционно водещи рекламодатели са компании от телекомуникациите, козметиката, хранителните продукти, напитките и битовата химия. Както обикновено в Топ 10 за полугодието на 2008-а водещи компании са "Проктър и Гембъл", следвани от "Мобилтел", "Кока-Кола", "Нестле", "Глобул", БТК, "Хенкел", "Юниливър", "Крафт фуудс" и "Л'Ореал", а водещите марки са съответно "М-Тел", Глобул," Вивател", "Кока-Кола", "Германос", "2 би", "Данон", "Хенди" и "Нескафе".

Тагове: