Изпитите на шофьори ще се заснемат с видеокамери и записите ще се съхраняват. "Това искане на фирмите за подготовка на водачи ще залегне в законодателството", заяви шефът на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" Володя Киров по време на обсъждане на последните промени в Закона за движението по пътищата.

Мотивът е, че това ще доведе до повече контрол, ще намали корупцията и ще уеднакви критериите в различните автошколи, обясни Киров. Инициативата е на председателя на Съюза на преподавателите по авто-мотоподготовка Йонко Иванов, който призова да се въведат европейските стандарти в обучението. "Записите от изпитите ще се съхраняват в специален архив като гаранция за качеството и прозрачността", обясни той. Самият съюз е купил и радари, за да се контролират скоростите, които развиват кандидат-шофьорите по време на самите курсове.

Съюзът обвинява изпитващите инспектори от автомобилната администрация, че са направили чадър за фирмите, които не отговарят на въведените миналата година по-високи изисквания за обучение на шофьори. "Има фирми, които събират по 60 човека в класна стая, при разрешени 20. А преди да почне проверка, редовно чиновниците им се обаждат и ги предупреждават", каза Иванов, отказвайки да посочи конкретни примери.

Преди около половин година цената на шофьорските курсове се покачи от 500 лв. до около 700-800 лв. и тогава това бе оправдано с новите правила в обучението и нуждата от обзавеждане на автошколите с техника, както и със скъпите горива. Междувременно и курсовете за обучение за водачите на мотоциклети са поскъпнали, тъй като по новите правила те вече имат 24 часа практика вместо предишните 12 часа. Заради това цената от предишните 250 лв. се е вдигнала на 550-600 лв.

Съюзът на преподавателите по авто-мото подготовка настоява за въвеждане на нови категории МПС, за които да е нужна шофьорска книжка - за водачите на придобилите популярност напоследък мотоциклети с три и четири колела (АТВ), които сега могат да карат и без документ за правоспособност.

От в. Сега

Тагове: