От началото на 2011 г. VIVACOM стартира нова услуга, която позволява на клиентите на телекома да осъществяват мобилни плащания и банкови преводи. VIVA PAY представлява своеобразен мобилен портфейл, който превръща телефона в ежедневно средство за банкиране, пазаруване и идентифициране по електронен път. Партьори на услугата са оператора на платежна система Система за електронни плащания България /СЕП България/ АД, Алианц Банк България АД и Пощенска банка АД.

С мобилния портфейл, предоставян от VIVACOM, всеки потребител получава директен достъп от мобилния си телефон до банковите си сметки, за да извършва парични преводи в цяла България, да пазарува в непрекъснато разрастващата се мрежа от търговски обекти (включващи Пикадили, Елемаг, KFC и др.), да пазарува онлайн, както и да проверява баланса и оборотите по сметките си. Освен това клиентите на VIVA Pay ще разполагат и с електронно портмоне, с което ще могат да плащат бързо и лесно малки суми до 20 лева на каса в търговски обекти, чрез RFID чип, който ще получат при активация на услугата в банка-партньор.

За да може да използват VIVA PAY, клиентите на VIVACOM трябва да имат банкова сметка в някоя от банките-партньори и да сменят своята сегашна SIM карта с нова VIVA Pay карта абсолютно безплатно и без да се налага промяна на абонатния номер. Разликата между двете карти се състои в това, че на новата ще е инсталирано специалното приложение за мобилен портфейл, както и електронен подпис, нужни за управление на банковите средства от телефона. VIVA Pay приложението е съвместимо с над 95% от телефоните на пазара. Сигурността на всяка транзакция е осигурена от вградения електронен подпис, както и от персоналния идентификационен код (PIN), който се въвежда през мобилния телефон директно в приложението. Това дава гаранция за най-високо ниво на сигурност сред всички платежни средства, достъпни на пазара.

Услугата плащане през мобилен телефон се предлага от още един български оператор - Globul. Повече за нея може да прочетете тук.

 

 

Тагове: