Разработваният в Русия пътнически авиолайнер МС-21 ще се състои от 37 процента композитни материали. До този момент нито един самолет не е бил строен дори с 20%, припомня агенция РИА.

Използването на този вид материали правят аероплана по-лек. Освен това композитите дават по-голяма ефективност и добра издръжливост при статично натоварване. Настана време, когато можем да създадем самолет практически съставен до 40 процента от такива материали, заяви директорът на Централния аерохирдодинамичен институт Сергей Чернишов.

Той не скри, че композитните материали и имат недостатъци. Сред тях са крекхостта и чувствителността към климатичните условия и необходимостта от постоянно наблюдение. Но като цяло плюсовете били повече.

МС-21 трябва да влезе в експлоатация през 2015 година. Самолетът ще може да превозва на близки и средни разстояния между 150 и 200 пътници. Той ще замени остарелия Ту-154.

Тагове: