Достъпът до електронна поща отдавна е стандартна възможност за голяма част от мобилните телефони днес, дори не говорим за по-модерни устройства, а за почти всяко с цена над 100 лв. Колко обаче от нас проверят своята поща през телефона? Проучване показва, че 80% от потребителите искат e-mail и чат на апаратите си и около 300 милиона души са експериментирали с мобилен имейл, но не повече от 10% са проверявали акаунтите си през своя мобилен телефон. Тези цифри са съвсем логични - от една страна, използването на мобилен интернет е скъпо удоволствие за голяма част потребители, от друга, до­скоро конфигурирането на мейла бе толкова сложно, че спокойно можеше да го впишете в CV-то като предимство, ако кандидатствате за системен администратор. Чудели ли сте се защо например милиони хора в целия свят използват BlackBerry? Едва ли е заради дизайна, определено не е и заради мултимедията, тъй като едва в последната година RIM подобри тези неща в своите смартфони. Причината е само една и тя е във факта, че няма друго устройство, което да осигурява толкова лесен достъп и интуитивна работа с електронната поща. И друг път сме казвали - когато говорим за мобилен e-mail, BlackBerry-тата са без конкуренция... т.е бяха до съвсем скоро. От октомври официално у нас стартира Nokia Mеssаging, в чието лице услугата BlackBerry ще има достоен конкурент, поне що се отнася до обикновените потребители, които ежедневно ползват своя gmail, yahoo, hotmail или някаква друга уеб-базирана поща. Що се касае до бизнес потребителите,, които общо покриват 90% от корпоративните потребители. Нивото на защита обаче, кодирането, компресирането на мейлa (за да се пести интернет трафик) поставят напред решението на BlackBerry. Tук едно голямо HO - за да ползвате BlackBerry, трябва да имате BlackBerry телефон. В България в момента се предлагат 4-5 модела, сред които един-единствен тъчскрийн, така че нито изборът от устройства е голям, нито пък услугата е масово достъпна. Същевременно Nokia в момента държи около 40% от българския пазар, което означава, че една доста голяма част от потребителите у нас комуникират с финландските устройства. В световен мащаб по последни данни има 1.1 милиарда потребители с телефони Nokia, за които, в това число и за нас, от този месец използването на електронната поща става по-лесно и достъпно от всякога. Nokia Messaging е съвместима с IBM и Microsoft Exchange

Съвместимост

Приложението Nokia Messaging e съвместимо с S60 смартфоните на Nokia. То е предварително инсталирано във всички модели, произведени тази година, но ако вашият апарат е по-стар, например Е61, можете да си изтеглите софтуера безплатно от сайта на производителя. Общо съвместимите устройства са 24 на брой, предимно от Е и N серията, пълен списък ще намерите тук.

Nokia Messaging ви позволява максимално лесно да боравите със своите e-mail акаунти.Приложението ви дава възможност да настроите до 10 лични e-mail акаунти, до които да получавате достъп от мобилния си телефон. Настройката на акаунт е елементарна и се свежда до въвеждане на вашето потребителско име (или името на портала) и парола. Дали ще бъде Yahoo! Mail, Hotmail, Gmail, AOL Mail - услугата поддържа всички популярни глобални доставчици на електронна поща. На локално ниво компанията има сключени договори с mail.bg, abv.bg и dir.bg, така че безпроблемно ще работите и с акаунтите си там. Всеки акаунт има отделна входяща кутия (inbox), но всички e-mail съобщения можете да разгледате на едно място. Важно е да знаете, че Nokia Messaging е push e-mail услуга, това означава, че получавате (подобно на BlackBerry-тата) автоматично новите съобщения директно на телефона, без да се изисква намеса от ваша страна. Оттам нататък вие можете да боравите с тях по същия начин, все едно сте пред компютъра - да отговаряте, препращате, изтривате. Ключовото предимство на услугата е, че не заплащате трафика "на парче", а на абонаментен принцип при мобилния оператор. И трите наши оператора ще поддържат Nokia Messaging, но в момента услугата е в тестов етап (трафикът се заплаща, но няма абонамент) и не са обявени месечните такси. Знае се те ще бъдат достъпни, за да могат от услугата да се възползват максимално много потребители, а офертите на различните оператори, ако не еднакви, ще бъдат с минимална разлика. Абонаментът включва абсолютно неограничен e-mail трафик от всички акаунти в телефона, което елиминира възможността да получите шокираща сметка само защото сте пратили няколко съобщения с по-големи атачмънти. Все пак не забравяйте още когато настройвате акаунта, да уточните, че желаете да го ползвате през Nokia Messaging. Още нещо важно, тъй като абонаментът на услугата покрива само интернет трафика в рамките на страната, когато пътувате в чужбина приложението ви дава опция да прекратите получаването на имейли щом напуснете "домашната" мрежа, за да сте сигурни, че няма да ви таксуват за интернет в роуминг. Тази опция се нарича Sync while roaming и по подразбиране не е активна.

В момента Nokia Messaging предлага само обмяна на e-mail съобщения, но следващата година към нейните възможности ще бъдат добавени още Instant Messaging и достъп до социални мрежи, сред които Twitter и Facebook. От IМ услугите ще могат да се ползват Google Talk, Windows Live Messenger, АOL, най-масовият сред тях Skype обаче няма да бъде в пакета. Причината е притесненията на операторите, че интегрирането на Skype, който позволява освен обмяна на съобщения и безплатни разговори между своите потребители, ще доведе до загуби в печалбите им. Skype for mobile обаче е безплатен и напълно съвместим с S60 смартфони, така че всеки, който желае, може да го ползва. Генерираният от него интернет трафик обаче ще заплащате отделно.

През 2010 г. Nokia ще пусне и преработен интерфейс, който ще позволява по-интуи­тивна и лесна обмяна на съобщения oт мобилните телефони, казва г-н Александър Ламач, търговски мениджър "Услуги" за района на Алпите и Югоизточна Европа. Следващата година от услугата ще могат да се възползват и потребителите на S40 телефони, което е поредната стъпка в инициативата на Nokia да направи мобилния e-mail масово достъпна услуга.

 

 

Тагове: