Разходите за онлайн реклама в света през третото тримесечие на годината са в размер на 14.6 млрд. щ. долара, сочи ново изследване на аналитичната компания IDC. Това е с 1% по-малко отколкото през същия период на 2008 г.
Намаляване на разходите се наблюдава по целия свят, с изключение на Азиатско - тихоокеанския регион и Япония. В САЩ спадът при интернет рекламата през посочения период е с 4%, достигайки 6.4 млрд. щ. долара. За намаляването на този показател в Съединените щати говорят и данните на Interactive Advertising Bureau, както и PricewaterhouseCoopers.
Все пак спадът в световен мащаб е по-малък отколкото през второто тримесечие на 2009 г. и новината до някъде беше възприета положително от сектора. Припомняме, че през Q2 рекламните бюджети, вложени в онлайн медии, отбелязаха спад с 5.6 процента.