
Въпреки че автомобилната индустрия все още събира печалните плодове на световната икономическа криза, алиансът Рено Нисан България се радва на доста добри резултати за 2010 г. Reanult отбеляза увеличение на продажбите с 13% и пазарен дял от 5,61% (увеличение от два пункта спрямо 2009 г.). Dacia постига пазарен дял от 7,04% и подобрява позициите си с 0,3 пункта, а Nissan подобрява позициите си с 0,9 пункта и достига пазарен дял от 3,73%. Така общият пазарен дял на алианса за 2010 г. възлиза на 16,4%.
„За наше огромно съжаление 2010 се оказа дори по-трудна от предходната 2009. Пазарът на нови автомобил бележи отново спад от -27%. Въпреки това, може да се каже, че вече виждаме „светлина в тунела”, тъй като последните месеци от годината отбелязват ръст”, коментира Бернар Нувиал, Генерален Директор на Рено Нисан България.
Търговските успехи на Рено Нисан България се дължат на стратегията, която алиансът следваше през 2010 г. През изминалата година компанията представи новия 4х4 Dacia Duster, спортния модел Renault Megane RS, последвани от обновената лекотоварна гама в лицето на новия Master, Trafic и Kangoo. В края на 2010 г. на пазара бе представен и най-компактния модел на марката – Twingo, a месец по-късно лимитираната серия за дамите Рено Нисан България също дойде в България. На фронта на Nissan Qashqai държи първенството в своя сегмент от март месец. През есента бе лансиран Nissan Juke, a 2010 г. показа на родния пазар нова дизелова версия на Murano, както и фейслифт на X-Trail, Pathfinder и Navara.
Източник: Рено Нисан България