От официалния старт на преносимостта на мобилните номера от началото на април до сега по-малко от 5% от бизнес абонатите са се възползвали от възможността да сменят оператора, като запазят номерата си. Това показват данните на веригата магазини 2bе, която единствена в България работи и с трите мобилни оператора.

Сред причините за слабия интерес се посочват неустойките, които абонатите трябва да платят, ако прекратят по-рано дългосрочните си договори със стария оператор. Недостатъчно популярна е и самата услуга

Таксата, която се плаща при преноса на всяка SIM карта, също се оказва пречка Често една бизнес група се състои от много номера и таксуването на всяка прехвърлена карта излиза скъпо на титуляра.

Времето за издаване на сертификат често надхвърля предвидените два дни и също е аргумент срещу пренасянето. Пречка за прехвърлянето на мобилен номер се оказват и дългите и монотонни съобщения, които информират, че даден номер е прехвърлен в друга мрежа Те отказват търсещия абонат да изчака свързването.

Тагове: